Spada czytelnictwo dzienników ogólnopolskich. Na czele „Fakt” przed „Gazetą Wyborczą” i „Super Expressem”

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki - wynika z najnowszego badania PBC General, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Spada czytelnictwo dzienników ogólnopolskich. Na czele „Fakt” przed „Gazetą Wyborczą” i „Super Expressem”

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku sięgało 11,44 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 13,46 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,02 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,43 pkt. proc. do 8,31 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,27 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 1,14 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa jednak zmalał o 0,76 pkt. proc. do poziomu 2,91 proc.

Z kolei na piąte miejsce z czwartego spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo w okresie od października ub.r. do marca br. obniżyło się o 1,26 pkt. proc. do 2,59 proc.

W grupie wiekowej 16-59 lat sześć z jedenastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe pięć odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express”, „Nasze miasto” i „Sport”.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2013 do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków oraz od października 2014 do marca 2015 roku na losowej próbie 15 167 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 12 081 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą