Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,15 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,44 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,86 proc. respondentów (spadek o 1,75 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,92 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,54 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,07 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,17 proc. czytelników, mniej o 0,72 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,59 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,99 proc. do 5,91 proc.
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,42 proc. respondentów, czyli o 0,37 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,89 proc. do 15,03 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,42 pkt. proc. i wyniosło 14,47 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,40 pkt. proc. do 10,49 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,45 proc. respondentów.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.











