Duże zmiany na rynku gazet regionalnych. Pozycję lidera straciłniekwestionowany numer 1 ostatnich lat "Polska Dziennik Zachodni"(Polskapresse). Liderem sprzedaży ogółem została "Gazeta Pomorska"(Gazeta Pomorska Media) ze średnią 83 288 egz. (spadek o 6 proc. wstosunku do analogicznego okresu w 2008 r.) - wynika z marcowychdanych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowała się gazeta "Polska DziennikZachodni" - 81 002 egz. (rok wcześniej 97 610 egz.) a na trzecim"Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 52 749 egz.
Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (plus "Kurier Lubelski" -na rynku od 15. października 2007) wyniosła w marcu 2008 r. 332tys. egzemplarzy - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska DziennikZachodni' - 81 002 egz., a najmniejszą 'Polska Koszalin' - 738 egz.Miesiąc wcześniej osiemnaście tytułów wchodzących w składprojektu"Polska" miało średnią sprzedaż na poziomie 348 tys. egz.(w styczniu 2008 - 321 tys. egz., w grudniu 2007 - 359 tys. egz., wlistopadzie 2007 - 399 tys. egz.).

Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości dzienników regionalnych.











