WP SportoweFakty, stanowiące część sportową WP.pl, we wrześniu br. odwiedziło 5,57 mln internautów, co dało 20,12 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na stronie 144,31 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 25,9 odsłon - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest zdecydowanym liderem we wszystkich tych statystykach, miał ponad 460 tys. więcej użytkowników niż zajmująca drugie miejsce sekcja sportowa Onetu (Ringier Axel Springer Polska) i więcej odsłon niż cztery kolejne witryny z zestawienia łącznie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-pbi-wrzesien-2020-rasp-przed-wirtualna-polska-o2-wyprzedzilo-gazeta-pl,7170454846367361a ##
W dziale sportowym Onetu 5,1 mln internautów wykonało 57,18 mln odsłon, a na Sport.pl (Agora) 3,65 mln użytkowników wygenerowało 46 mln odsłon. Po kilkadziesiąt mln odsłon miały jeszcze dział sportowy Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) i Meczyki.pl. Pierwszy serwis zanotował 2,18 mln odwiedzających i 27,19 mln odsłon, a drugi - 1,49 mln użytkowników i 31,67 mln odsłon. Natomiast na WRC.net.pl 2,49 mln internautów wykonało 12,35 mln odsłon.

W dalszej części zestawienia są witryny sportowe mediów pozainternetowych. Dział o sporcie na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zanotował 1,4 mln użytkowników i 6,45 mln odsłon, a analogiczna sekcja na TVP.pl - 1,37 mln użytkowników i 9,07 mln odsłon.
W serwisie „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 1,35 mln internautów wykonało 13,46 mln odsłon, a na Polsatsport.pl 1,25 mln użytkowników wykonało 7,81 mln odsłon.
Dziesięć czołowych serwisów sportowych we wrześniu br. miało łącznie 25,85 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 355,51 mln odsłon, co wobec 27,13 mln odwiedzających i 452 mln odsłon rok wcześniej oznacza spadek odpowiednio o 4,7 i 21,3 proc.

Łączny zasięg witryn procentowo zmniejszył się mocniej niż liczba użytkowników - z 96,19 do 79,1 proc., czyli o 17,09 pkt proc. i 17,8 proc. Wynika to z faktu, że we wrześniu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu Gemius/PBI na 27,7 mln, a rok wcześniej - na 28,2 mln.
WP SportoweFakty zanotowały spadek o 790,6 tys. użytkowników (12,4 proc.), 2,43 pkt proc. zasięgu (10,8 proc.) i 47,13 mln odsłon (24,6 proc.). Dział sportowy Onetu przy wzroście liczby odwiedzających o 12,7 tys. (0,2 proc.) i zasięgu o 0,39 pkt proc. (2,2 proc.) stracił 28,3 mln odsłon (33,1 proc.).
Znacząco zmalała też odwiedzalność kilku innych witryn. Sekcja sportowa Interii zanotowała spadek o 333,8 tys. użytkowników (13,3 proc.), 1,04 pkt proc. zasięgu (11,7 proc.) i 4,01 mln odsłon (12,9 proc.), serwis TVP Sport - o 493,7 tys. użytkowników (26,5 proc.), 1,66 pkt proc. zasięgu (25,1 proc.) i 9,16 mln odsłon (50,2 proc.), Przegladsportowy.pl - o 966,9 tys. odwiedzających (41,8 proc.), 3,34 pkt proc. zasięgu (40,7 proc.) i 6,12 mln odsłon (31,2 proc.), a Polsatsport.pl - o 411,3 tys. użytkowników (24,8 proc.), 1,37 pkt proc. zasięgu (23,3 proc.) i 2,47 mln odsłon (24 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/piotr-kozminski-dziennikarz-z-super-express-do-wp-sportowefakty,7170452217915521a ##
Meczyki.pl przy wzroście liczby użytkowników o 227,4 tys. (18 proc.) i zasięgu o 0,91 pkt proc. (20,3 proc.) straciły 232,8 tys. odsłon (0,7 proc.), natomiast w dziale sportowym SE.pl ubyło 90,9 tys. odwiedzających (6,1 proc.) i 0,23 pkt proc. zasięgu (4,3 proc.), za to liczba odsłon zwiększyła się o 2,06 mln (47 proc.).
Jako jedyny duży wzrost osiągnął WRC.net.pl. Liczba użytkowników serwisu zwiększyła się ponad dwukrotnie, o 1,6 mln (179,6 proc.), zasięg - o 5,85 pkt proc. (185,1 proc.), a liczba odsłon - ponad trzykrotnie, o 9,29 mln (302,9 proc.).












