Komiksy z kampanii opowiadają o historycznych legendach z różnych miast Pomorza, Kujaw i Mazur. Ma to podkreślać bogatą tradycję piwa Specjal i jego silne związki z tą częścią kraju.
Na potrzeby akcji przygotowano ponad 30 krótkich komiksów. Ponadto do sprzedaży wprowadzono butelki i puszki piwa Specjal z okolicznościowymi grafikami.

- Siłą nowej platformy jest zejście do poziomu lokalnego poprzez pokazywanie konsumentom historii związanych z ich regionem, ale też miastem i najbliższą okolicą. To ukłon marki w stronę tego, co sobie cenią: poczucia tożsamości z miejscem urodzenia i zamieszkania - komentuje Igor Zajda, brand manager w Grupie Żywiec.

Akcja reklamowa obejmuje kina (sieci Multikino, Helios, Cinema City), internet (m.in. strona legendapolnocy.pl, aktywności w social media), radio (spoty i słuchowiska), outdoor (nośniki w 49 miastach m.in. na przystankach i ogrodzeniach) oraz punkty sprzedaży.
Za kreację kampanii i działania w internecie odpowiada agencja GoldenSubmarine, za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Mediavest. Okolicznościowe opakowania Specjala zaprojektowało Wilk Studio, a działania public relations prowadzi agencja Roots PR.











