Jak poinformował Business Insider Polska, Orlen ma wygasić markę PGNiG (sprzedawca gazu ziemnego) i stworzyć nowy brand dla całego segmentu detalicznego w Polsce i za granicą.
Nowa parasolowa marka ma scalić sprzedaż gazu, energii i paliw oraz usługi związane z elektromobilnością.
Decyzję o wygaszeniu marki przekazano pracownikom w wewnętrznym nagraniu. Prezes koncernu Ireneusz Fąfara zapowiedział przejście PGNiG do Orlenu oraz budowę jednej spółki detalicznej na bazie PGNiG Obrót Detaliczny. To ma być drugi co do wielkości podmiot w grupie.
Harmonogram przewiduje start rebrandingu na początku 2026 r. Konsolidacja operacyjna rozłożona będzie na etapy i ma zakończyć się w 2027 r. Zmiana obejmie m.in. punkty kontaktu z klientami i sprzedaż na stacjach, a także zintegrowaną ofertę gazu i energii.

Intensywne prace nad integracją spółek
Planowane zmiany potwierdziliśmy w zespole prasowym Orlenu. W odpowiedzi na nasze pytania przekazano, że Orlen konsekwentnie realizuje przyjętą na początku roku "Strategię Orlen do 2035 roku" i prowadzi zaawansowane prace zmierzające do pełnej integracji spółek i aktywów. Obejmują one wszystkie obszary działalności koncernu, w tym dynamicznie rozwijający się segment consumers & products.
"Efektem podejmowanych działań będzie maksymalne wykorzystanie możliwości tego obszaru oraz dalszy rozwój kompleksowej oferty dla klientów" – przekazał nam zespół prasowy koncernu. Zwrócił uwagę, że strategia firmy zakłada budowę jednego silnego podmiotu dla całego obszaru detalicznego.
Częścią tej zmiany jest stworzenie energetycznego marketplace opartego na aplikacji Vitay. Do tej pory wdrożone zostało m.in. wspólne logowanie dla PGNIG OD, Energa Obrót i Orlenu, a na przełomie roku wszystkie usługi wraz z Orlen Charge będą dostępne w aplikacji Orlen Vitay.

Spójna identyfikacja dla wszystkich spółek
"W rezultacie wzmocni to konkurencyjność Grupy w wymagającym otoczeniu rynkowym. Spółka PGNIG OD będzie nadal kontynuowała swoją działalność podstawową, dostarczając gaz dla swoich klientów" – zapowiada biuro prasowe Orlenu.
Koncern pracuje też nad spójną identyfikacją wizualną wszystkich spółek, które są częścią grupy kapitałowej. Obecnie we współpracy m.in. z PGNiG OD trwają intensywne prace nad nową nazwą spółki, która ma odpowiadać jej wyzwaniom i wpisywać się w strategiczne cele, budując wartość i wzmacniając synergie w ramach Grupy Orlen.
"Zakładamy, że proces ten zakończy się w ciągu najbliższych miesięcy, a jego finalnym efektem będzie wspólny brand" – informuje nas zespół prasowy Orlenu.










