Sponsoring sportowy w polskiej telewizji wart 2,7 mld zł - 42 proc. w górę

W ub.r. wartość telewizyjna sponsoringu sportowego wyniosła 2,7 mld zł, czyli 42 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanie największą promocję wspierającym je firmom zapewniły transmisje piłkarskie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z analizy Pentagon Research wynika, że w ub.r. na sponsoringu sportowym dzięki transmisjom i programom telewizyjnym najwięcej zyskały marki z branży odzieży sportowej (przede wszystkim Adidas, 4F, Nike, sOliver), telekomunikacyjnej (Plus, Orange, T-Mobile), paliwowej (Lotos, Orlen), browarnianej (Warka, Wojak, Piast) oraz energetycznej (Tauron, PGE, PGNiG, Enea, KGHM). Udział tych segmentów stanowił ponad 60 proc. ogólnej wartości telewizyjnej sponsoringu sportowego.

grafika

Wzrost wartości sponsoringu sportowego w telewizji wynika ze znacznie większej liczby ekspozycji marek. W 2011 roku było ich 6,6 mln, czyli o ok. 2,6 mln więcej niż rok wcześniej. Ponad połowę wartości mediowej wszystkich ekspozycji miały te w kanałach Telewizji Polskiej. 

grafika

Natomiast transmisje i programy o piłce nożnej zapewniły sponsorom jedną trzecią wartości promocyjnej wszystkich relacji sportowych w telewizji. 

grafika

Dane pochodzą z monitoringu Pentagon Research obejmującego następujące stacje:TVP1, TVP2, pasmo wspólne TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport,TV4 i TVP Sport. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości) pokazujące imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online