Loga sponsorów polskiej ligi piłki nożnej od września ubiegłegoroku do maja obecnego roku 123 tys. razy pojawiały się w czasietransmisji i programów emitowanych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnymTVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie, PolsacieSport i TV4. Łączny ekwiwalent reklamowy tych ekspozycji wyniósł170 mln zł, a ponieważ badanie zrealizowane przez firmę PentagonResearch nie objęło stacji Canal+ i Orange Sport, które transmitująte rozgrywki, zyski marketingowe sponsorów były jeszcze wyższe.
Najwięcej razy - ponad 12 tys. - na ekranie pojawiało się logofirmy Allianz sponsorującej Górnik Zabrze, a ponad 8 tys. razywyświetlany był znak Ekstraklasy, firmy organizującej meczepolskiej ligi piłkarskiej. Prawie 4 tys. ekspozycji zaliczyłAdidas, ponad 3 tys. - Warka, a po ok. 2,5 tys. - Bwin.com i Umbro.Pod względem wartości reklamowej tych emisji zdecydowanie najwięcejzyskała Ekstraklasa, natomiast Allianz zajął dopiero 18. miejsce,notując zyski marketingowe niższe od firm, których loga pojawiałysię podczas relacji z zakończonego sezonu polskiej ligi piłkarskiejpo ok. 1 tys. razy. Marki najczęściej (87 proc. ekspozycji) byłypokazywane jako napisy na bandach wokół boisk, a znacznie rzadziejeksponowano je na strojach zawodników.












