Spór o prawo do sprzedaży czekolady w kwadratowej tabliczce niemiecki wymiar sprawiedliwości rozstrzygał przez 10 lat. Wyrok wydany na korzyść firmy Alfred Ritter, właściciela marki Ritter Sport, jest prawomocny i ostateczny.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mondelez-planuje-zwiekszenie-wydatkow-na-media-w-ii-polowie-roku ##
Spór o kwadratową czekoladę
Alfred Ritter od 85 lat sprzedaje kwadratowe tabliczki czekolady pod marką Ritter Sport zgodnie z firmowym hasłem "Quadratisch, Praktisch, Gut" (Kwadratowe, Praktyczne, Dobre). Rodzinna firma z Waldenbuch koło Stuttgartu w latach 90. zastrzegła jako znak towarowy kwadratową tabliczkę słodkości. Kiedy na pomysł sprzedawania czekolady w kształcie kwadratu wpadł Mondelēz International, prawnicy koncernu próbowali usunąć zastrzeżenie.

Sprawa była rozpatrywana przed niemieckimi urzędami patentowymi dwukrotnie. Sędziowie musieli odpowiedzieć na pytanie, czy kształt produktu stanowi jego "istotną wartość " i powinien podlegać prawnej ochronie.
Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe orzekł, że o ile sam kształt nie może podlegać ochronie jako znak towarowy, to jednak jest on dla klientów ważną wskazówką i wyróżnikiem, sprawiającym, że sięgną po konkretną markę. Sędziowie przychylili się tym samym do argumentacji prawników Alfred Ritter - wskazywali, że czekolady nie kupuje się ze względu na kształt, ale z uwagi na "jakość, składniki i walory spożywcze". Wyróżniająca się na półce kwadratowa czekolada ma być wskazówką dla konsumenta szukającego konkretnej marki.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogilvy-zajmie-sie-obsluga-reklamowa-milki-w-europie ##

Firma Alfred Ritter prowadzi działalność w kilkudziesięciu krajach na świecie, m.in. w USA, Australii, Indiach, Brazylii, Kanadzie, Rosji, RPA, a także w większości krajów Europy. Firma, założona jako przedsiębiorstwo rodzinne, działa od 1912 roku.











