Telewizja Polska w internecie wydaje portal TVP.pl, którego sekcja informacyjna działa pod osobnym adresem TVP.info. W styczniu br. obie witryny odwiedziło 3,94 mln internautów (real users), którzy wykonali 53,01 mln odsłon (w tym 8,96 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 5 minut i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Sam portal TVP.pl zanotował 3,57 mln użytkowników, 46,77 mln odsłon (w tym 7,56 mln krajowych odsłon mobilnych) i 4:56 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Większość ruchu zapewniły serwisowi sekcja sportowa - z 2,06 mln użytkowników i 18,9 mln odsłon, dział informacyjny (z wyłączeniem klasyfikowanego osobno TVP.info, za to obejmujący m.in. wiadomości lokalne z TVP Regionalna) - z 1,18 mln użytkowników i 9,94 mln odsłon, oraz sekcja VoD - z 809,5 tys. użytkowników i 12,92 mln odsłon.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. strona główna portalu została udostępniona w nowej, „kafelkowej” odsłonie (więcej o tym), a w sekcji VoD uruchomiono darmową ofertę Strefa Widza dla osób płacących regularnie abonament RTV (więcej na ten temat).
Z kolei serwis TVP.info, promowany jako główna sekcja informacyjna TVP.pl, odwiedziło 776,9 tys. internautów, którzy wykonali 6,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5:23 minuty. Witryna w nowej wersji ruszyła w marcu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w grudniu zaczęto na żywo emitować w internecie „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” (więcej o tym).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-styczniu-2015-roku ##
W skali roku strony Telewizji Polskiej zyskały 1,4 mln użytkowników i 16,89 mln odsłon (to wzrosty o 55,2 i 46,7 proc.), przy czym średni czas korzystania z nich przez odwiedzającego zmalał z 13:39 do 5:32 minuty.

Portal TVP.pl zanotował w styczniu br. o 1,18 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to 49,4 i 38,6 proc. w górę), natomiast przeciętny czas spędzony w serwisie przez użytkownika spadł z 14 do 4:56 minuty. Do wzrostów liczby użytkowników i odsłon głównie przyczyniła się sekcja sportowa, która miała ponad trzy razy więcej odwiedzających (wzrost z 655,6 tys. do 2,06 mln) i 2,5 razy więcej odsłon (w górę z 8 do 18,9 mln) niż przed rokiem. Wynika to m.in. z dużego zainteresowania rozegranymi w drugiej połowie stycznia mistrzostwami świata w piłce ręcznej, które TVP transmitowała także w swoim serwisie internetowym (mecze Polaków w TVP2 oglądało średnio 3,05 mln widzów - zobacz szczegóły).
Niewielkie wzrosty odwiedzalności osiągnęły także sekcja VoD (o 97,1 tys. użytkowników i 4,42 mln odsłon) oraz lifestylowa (o 25,3 tys. użytkowników i 356,8 tys. odsłon), podobne spadki zanotowały działy informacyjne (o 40,1 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon) oraz kulturalno-rozrywkowy (o 84,3 tys. użytkowników i 1,65 mln odsłon).

Z kolei statystyki TVP.info wzrosły ponad dwukrotnie - serwis zyskał w skali roku 418,3 tys. użytkowników i 3,87 mln odsłon (to 116,6 i 163,1 proc. w górę). Przeciętny czas korzystania z witryny przez odwiedzającego wydłużył się z 3:32 do 5:23 minuty.
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki stron TVP.pl i TVP.info w ciągu roku
W styczniu br. strony Telewizji Polskiej zanotowały najwyższą w swojej historii liczbę użytkowników i odsłon. Odwiedziło je 3,94 mln internautów, podczas gdy wcześniej tylko dwa razy przekroczyły poziom 3 mln użytkowników: w czerwcu ub.r. (3,58 mln) i październiku ub.r. (3,04 mln), za to od marca do maja i w sierpniu miały tylko po ok. 2,2-2,4 mln użytkowników miesięcznie. Co do liczby odsłon to podobny wynik do styczniowego (53 mln) został zanotowany tylko w czerwcu ub.r. (50,6 mln), natomiast w sierpniu ub.r. było to prawie dwa razy mniej (28,3 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-caly-czas-na-czele-rynku-telewizyjnego-zyskuje-grupa-polsat ##
Wzrosty łącznej odwiedzalności stron Telewizji Polskiej w dużym stopniu zależą od statystyk sekcji sportowej portalu TVP.pl, która skokowo zyskiwała ruch w miesiącach, w których rozgrywano duże imprezy sportowe transmitowane przez publicznego nadawcę. I tak w lutym ub.r., kiedy trwały zimowe igrzyska olimpijskie, dział zanotował 1,05 mln użytkowników i 14,43 mln odsłon, w czerwcu i lipcu, miesiącach trwania piłkarskiego mundialu - odpowiednio 2,01 i 1,85 mln użytkowników oraz 27,97 i 18,86 mln odsłon, natomiast w styczniu br., gdy odbywały się mistrzostwa świata w piłce ręcznej - 2,06 mln użytkowników i 18,9 mln odsłon.
W pozostałych miesiącach ub.r. sekcję odwiedzało od ok. 360 do 830 tys. użytkowników, którzy wykonywali po 4,4-8 mln odsłon.

Z kolei serwis TVP.info przez ub.r. notował systematyczne wzrosty odwiedzalności. W styczniu i lutym miał po ok. 360-380 tys. użytkowników, w marcu - już prawie 500 tys., od maja do września - po 520-590 tys., od października do grudnia - od 614 do 694 tys. Liczba odsłon w pierwszych siedmiu miesiącach wynosiła po 2,4-3,7 mln, a w kolejnych pięciu - po 4,1-4,8 mln.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-info-wyprzedzilo-tvn24-polsat-news-stracil-najwiecej ##
W styczniu br. serwis osiągnął rekordowe wyniki: 776,9 tys. użytkowników i 6,27 mln odsłon. W ciągu miesiąca każdy użytkownik witryny korzystał z niej zazwyczaj przez 4-6 minut.











