Uruchomienie Spotify Greenroom następuje trzy miesiące po tym, jak Spotify przejął Betty Labs, dewelopera platformy społecznościowej Locker Room. Należąca do dewelopera aplikacja Greenroom w nowej odsłonie jest dostępna na ponad 135 rynkach na systemy operacyjne iOS i Androida. Aplikacja pozwoli każdemu użytkownikowi Spotify na prowadzenie lub uczestnictwo w grupowych czatach audio na żywo.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spotify-radar-polska-program-wspierajacy-mlodych-artystow-z-polski ##
Spotify chce konkurować z Clubhouse
Gospodarze czatów audio będą mogli również ubiegać się o fundusz twórców Spotify, który zostanie otwarty jeszcze tego lata i pozwoli uczestnikom na otrzymywanie wypłat za ich pracę w Greenroom. Każdy twórca, który ukończył 18 lat i mieszka w Stanach Zjednoczonych, może ubiegać się o wypłaty z funduszu, o ile nie ma jeszcze podpisanej umowy handlowej ze Spotify.

- Wierzymy, że Spotify ma szansę nie tylko umożliwiać transmisje na żywo, ale przyspieszyć wzrost całej kategorii - napisano w komunikacie firmy.
Serwis streamingu audio Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.
Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, o której coraz głośniej mówi się w internecie. Aplikacja z ascetycznym zestawem opcji uchodzi za szczególną i elitarną, m.in. ze względu na niełatwy dostęp oraz możliwość dyskutowania na żywo w sieci ze znanymi postaciami ze świata show biznesu czy nowych technologii. Do tej pory w specjalnych pokojach w Clubhouse pojawili się jako dyskutanci m.in. Oprah Winfrey, Mark Zuckerberg, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan oraz Elon Musk.












