Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, o której coraz głośniej mówi się w internecie. Aplikacja z ascetycznym zestawem opcji uchodzi za szczególną i elitarną, m.in. ze względu na niełatwy dostęp oraz możliwość dyskutowania na żywo w sieci ze znanymi postaciami ze świata show biznesu czy nowych technologii. Do tej pory w specjalnych pokojach w Clubhouse pojawili się jako dyskutanci m.in. Oprah Winfrey, Mark Zuckerberg, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan oraz Elon Musk.
W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci oceniają, że Clubhouse ma potencjał na rozwój, bowiem odpowiada na podstawowe potrzeby komunikacji pomiędzy użytkownikami.
Czytaj także: Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji
Clubhouse wart 4 miliardy dolarów
Clubhouse została uruchomiona w 2020 r. przez Paula Davisona oraz Rohana Setha. Początkowo aplikacja zdobyła finansowanie od trzech inwestorów, z których największą kwotę - w sumie 110 mln dol. przeznaczył fundusz Andreessen Horowitz. Wówczas firma była wyceniana przez rynek na ok. miliard dol.

Teraz poinformowano, że Clubhouse w rundzie C otrzymała kolejne finansowanie, jednak jego wysokości nie podano. Inwestorami są Andrew Chen, partner w Andreessen Horowitz, a także fundusze DST Global, Tiger Global oraz Elad Gil.
Według nieoficjalnych źródeł, na które powołuje się Reuters po obecnej rundzie finansowania rynkowa wartość Clubhouse może przekraczać 4 mld dol.
Czytaj także: Spotify będzie miało swój Clubhouse
Szacuje się, że aplikacja ma obecnie ok. 10 mln aktywnych użytkowników tygodniowo. W komunikacie platforma przyznaje, że do wzrostu popularności platformy w dużej mierze przyczyniła się pandemia koronawirusa i związana z nią domowa izolacja ludzi.
Firma zapowiada, że pozyskane obecnie środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój aplikacji, w tym także w rozwiązania pozwalające na monetyzację treści. Niedawno aplikacja rozpoczęła pilotażowy program o nazwie Payments, dzięki któremu użytkownicy Clubhouse będą mogli przekazywać pieniądze w dowolnej kwocie na rzecz konkretnych twórców treści na platformie.











