Oferta Premium dla rodziny zadebiutowała na rynku w 2014 r., opcja jest dostępna także w Polsce w cenie 29,99 zł miesięcznie.
Spotify zapowiedziało, że po pięciu latach wprowadza zmiany, aby dostosować się do dzisiejszych wymagań rodzin. W ramach nowości mają zostać wprowadzone następujące narzędzia:
Kontrola rodzicielskaFunkcja zasugerowana przez społeczność Spotify. Rodzice posiadający konto główne mogą kontrolować dostęp do kont podrzędnych za pośrednictwem filtra treści nieodpowiednich (Explicit Content Filter). Tylko posiadacze kont nadrzędnych mają możliwość zmiany filtru, więc subkonta nie będą w stanie samodzielnie kontrolować tego ustawienia.

Family MixWyłączny dostęp do spersonalizowanej playlisty składającej się z utworów, które lubi cała rodzina. Lista odtwarzania Family Mix ma być regularnie aktualizowana, a użytkownicy mogą kontrolować, kto uczestnicy w każdej sesji, aby zoptymalizować wspólne momenty słuchania.
Family HubDzięki Family Hub właściciele kont głównych mogą zarządzać ustawieniami konta rodzinnego w jednym miejscu, w tym dodawać lub usuwać członków planu rodzinnego, zaktualizować adres i kontrolować, kto może odtworzyć treści nieodpowiednie dla dzieci.
Oferta Spotify Premium dla rodziny obejmuje 6 kont Premium dla członków rodziny mieszkających pod jednym dachem. Posiadanie własnego konta umożliwia każdemu z członków planu rodzinnego na zapisywanie ulubionej muzyki, podcastów i playlist, a także na otrzymywanie rekomendacji Spotify opierających się na ich unikatowych gustach.

Rozszerzona oferta Premium dla rodziny jest już dostępna w Irlandii. Zgodnie z zapowiedzią wkrótce będzie ona wprowadzona również na wszystkich rynkach, gdzie plan Premium dla rodziny już funkcjonuje.
Kilka dni temu pojawiły się nieoficjalne informacje o tym, że Spotify zamierza podwyższyć ceny swoich abonamentów, na razie ma to dotyczyć wyłącznie rynków skandynawskich.
W II kwartale 2019 r. Spotify osiągnęło przychody wyższe o 31 procent, a strata operacyjna spółki zmniejszyła się do poziomu 3 mln euro. Liczba miesięcznych użytkowników Spotify wzrosła do 232 mln, a 108 mln to abonenci płatnych kont premium.











