Obecny raport finansowy jest drugim który spółka Spotify opublikowała po udanym debiucie na Wall Street w kwietniu br. W II kwartale br. przychody Spotify wzrosły rok do roku o 26 proc. i 12 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem i osiągnęły 1,273 mld euro. W tej kwocie mieści się 1,150 mld euro pochodzących z subskrypcji, co oznacza wzrost o 27 proc. Z kolei reklamy wyświetlane w serwisie użytkownikom darmowej wersji przyniosły 123 mln euro, o 20 proc. więcej rok do roku.
W raportowanym okresie Spotify wykazał 419 mln euro kosztów operacyjnych, a strata zamknęła się kwotą 90 mln. To o 14 proc. więcej niż rok wcześniej, i aż o 121 proc. więcej w porównaniu z I kwartałem br., co firma tłumaczy wydatkami związanymi z debiutem giełdowym.

W II kwartale br. liczba miesięcznych użytkowników Spotify osiągnęła poziom 180 mln przy wzroście rok do roku o 30 proc. W tej liczbie 83 mln to subskrybenci, których liczba wzrosła o 40 proc.
Zarówno w ogólnej grupie użytkowników Spotify, jak i wśród subskrybentów dominuje Europa. 37 proc. internautów korzystających regularnie z serwisu to Europejczycy, podczas gdy mieszkańcy Ameryki Północnej stanowią 31, a Ameryki Łacińskiej 21 proc. Z kolei 40 proc. płatnych subskrybentów pochodzi z Europy, 31 proc. z Ameryki Północnej, a 20 proc. z Ameryki Łacińskiej.











