Celem kampanii „Sprawiedliwe sądy” jest przekonanie polskiego społeczeństwa, że nasz system sądowniczy wymaga gruntownej reformy. Właściwa odsłona kampanii ruszyła w piątek, reklamy są oparte na opisach negatywnych zjawisk w obecnym sądownictwie i ogólnych koncepcji, jak można to zmienić.
Akcja obejmuje telewizję, internet (m.in. serwis sprawiedliwesady.pl działający też pod adresem takjakbylo.pl, aktywności w social media) oraz outdoor (billboardy w całym kraju). Jej organizatorem jest Polska Fundacja Narodowa, powołana w połowie ub.r. i dysponująca budżetem wynoszącym ok. 100 mln zł, na który złożyły się czołowe firmy państwowe.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprawiedliwe-sady-od-polskiej-fundacji-narodowej-wspoltworzy-firma-solvere-bylych-pr-owrcow-beaty-szydlo-dziennikarze-to-naduzycie-wieksze-od-osmiorniczek-po ##

Cezary Jurkiewicz, prezes Polskiej Fundacji Narodowej, w sobotnim wydaniu „Minęła 20” w TVP Info zapewnił, że realizacja takiej akcji jest w kompetencja PFN, ponieważ w jej statucie jest praca nad wizerunkiem Polski zarówno w kraju, jak i za granicą. - Polskie sądownictwo rujnuje ten wizerunek, a protesty przeciwko zmianom odbiły się szerokim echem na świecie - stwierdził.
Zaznaczył, że już teraz serwisy internetowe akcji odwiedza wielu użytkowników z innych krajów (najwięcej z Niemiec), pojawiły się też pytania od zagranicznych dziennikarzy. W przyszłym tygodniu być może kampania zacznie być prowadzona za granicą.
Zdaniem Jurkiewicza akcja nie jest promocją programu PiS-u, tylko kampanią informacyjną odpowiadającą za nastroje społeczne: według sondażu ok. 80 proc. Polaków uważa, że wymiar sprawiedliwości wymaga reform.

- Nie jesteśmy polityczni w tej kampanii, nigdzie się nie ukaże, jakich zmian żądamy. Chcemy, żeby wszyscy obywatele Polski, którzy mają kontakt ze swoimi posłami, poszli do swoich posłów i powiedzieli, czego oczekują. Chcemy, żeby nareszcie doszło do kontaktu od samego dołu, od zwykłych ludzi. Mamy prawo się wypowiedzieć - powiedział prezes PFN. - Nie będzie wskazań jednoznacznych, jakie są oczekiwania, na pewno nie będzie oczekiwań partyjnych - dodał.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kampania-o-reformie-sadownictwa-to-agitacja-polityczna-za-publiczne-pieniadze-opinie ##
Niektórzy krytykujący taki sposób realizacji kampanii ocenili, że jest to nieodpowiednie wykorzystanie środków publicznych, Partia Razem zapowiedziała, że zgłosi tę sprawę do Najwyższej Izby Kontroli. - Nie są to środki publiczne, według ustawy o finansach publicznych. Trudno się tłumaczyć, że nie jest się wielbłądem, ale takie są fakty. Nie odważyłbym się na jakikolwiek ruch, gdybym nie miał pewności prawnej. Jesteśmy w zgodzie ze statutem, jesteśmy w zgodzie z prawem - zapewnił Cezary Jurkiewicz.

Dodał, że nie ma na razie merytorycznej, konstruktywnej krytyki tej kampanii. - Jest tylko atak na Fundację, że to robi, a nikt nie mówi na temat potrzebnej reformy sądownictwa. Nie mamy do czynienia z tym, że ktokolwiek, kto chciałby protestować, mówił, dlaczego nie trzeba robić tej reformy - zwrócił uwagę.











