Spadła sprzedaż dwutygodników poradnikowych w 2018 roku, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana

Wszystkie dwutygodniki poradnikowe dla kobiet w 2018 roku zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Tina”. Pozycję najchętniej kupowanego tytułu zajęła „Przyjaciółka” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Spadła sprzedaż dwutygodników poradnikowych w 2018 roku, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana

Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w 2018 roku wyniosła 153 885 egz. i w porównaniu do 2017 roku zmalała o 10,57 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 25,68 proc. do 114 554 egz.

Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 75 231 egz., po spadku o 13,36 proc.

Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 56 185 egz., notując stratę wynoszącą 10,88 proc.

grafika

W grudniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 147 753 egz., po spadku o 8,60 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (86 533 egz., w dół o 37,12 proc. - najbardziej w zestawieniu), a podium uzupełnia „Naj” (57 274 egz., - 24,45 proc.).

Z kolei wynik czwartej „Pani Domu” wzrósł o 4,54 proc. do 55 748 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów