Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w lutym 2018 roku wyniosła 30 523 egz., czyli o 11,23 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,11 proc. do 26 754 egz.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lutym 2018 roku wyniosła 22 588 egz., po spadku o 8,22 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-sprzedazy-gazet-codziennych-luty-2018-gazeta-wyborcza ##
Jedynym wzrostem - o 5,18 proc. do 2 861 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten jednak nadal w zestawieniu był ostatni.

Najwięcej stracił natomiast „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z piątej na szóstą pozycję. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 17,81 proc. i tym samym wyniósł 15 203 egz.
Wyniki średniej sprzedaży ogółem dzienników regionalnych w 2017 i 2018 roku (dane ZKDP)
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa) - było to 15,38 proc.

Na czele spadków również i tutaj znalazł się „Dziennik Łódzki” (też Polska Press Grupa), który stracił 5,21 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











