„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w sierpniu wśród gazet lokalnych

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Lubuska”. Liderem wśród wzrostów był z kolei „Kurier Lubelski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w sierpniu wśród gazet lokalnych

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w sierpniu 2018 roku wyniosła 28 373 egz., czyli o 8,33 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,95 proc. do 24 386 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2018 roku wyniosła 20 029 egz., po spadku o 9,58 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-sierpien-2018-gazeta-wyborcza,7171220788520577a ##

Przedostatnią lokatę zajął „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik zwiększył się o 10,62 proc. do 3 145 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Lubuska” (też Polska Press Grupa), która w rankingu zajęła 8. pozycję. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 12,31 proc. i tym samym wyniósł 13 029 egz.

grafika

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu też zyskał „Kurier Lubelski” - było to 16,78 proc.

Jedyny spadek, wynoszący 0,16 proc., odnotowała tutaj „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa)

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa