Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w styczniu 2020 roku wyniosła 24 625 egz., czyli o 6,99 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,30 proc. do 19 640 egz.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-styczen-2020-fakt-gazeta-wyborcza-ostro-w-dol,7170740539168897a ##
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2020 roku wyniosła 17 429 egz., po spadku o 7,38 proc.
Z 23. na 21. lokatę awansowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), której średni wynik zwiększył się o 45,47 proc. do 3 516 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

22. lokatę zajął „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), którego średni wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 16,01 proc. do 3 000 egz. Tytuł spadł z miejsca 21.
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największym wzrostem - o 34,61 proc. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska”.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa) - było to 7,33 proc. do 10 874 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











