„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w kwietniu, „Echo Dnia” najbardziej w dół

W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Echo Dnia”- wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w kwietniu, „Echo Dnia” najbardziej w dół

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w kwietniu 2018 roku wyniosła 29 981 egz., czyli o 11,44 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,29 proc. do 25 561 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu 2018 roku wyniosła 22 304 egz., po spadku o 10,31 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-kwiecien-2018-fakt-liderem,7171443241805953a ##

Najwięcej stracił natomiast „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z 19. na 20. pozycję. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 20,26 proc. i tym samym wyniósł 12 674 egz.

Wyniki średniej sprzedaży ogółem dzienników regionalnych w 2017 i 2018 roku (dane ZKDP)

grafika

W kwietniu br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa) - było to 9,14 proc.

Na czele spadków znalazły się tutaj „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości), które straciły 8,90 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"