„Zwierciadło” liderem sprzedaży w I kwartale, wyprzedziło „Twój Styl”

W pierwszym kwartale 2023 roku na pozycji lidera sprzedaży wydania wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazło się „Zwierciadło”, które wyprzedziło „Twój Styl”. Magazyn Wydawnictwa Zwierciadło znalazł się także na czele e-wydań - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Zwierciadło” liderem sprzedaży w I kwartale, wyprzedziło „Twój Styl”
Okładka „Zwierciadła”, wydanie 03/2023; fot. Wydawnictwo Zwierciadło

Nowym liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie miesięczników luksusowych i shoppingowych w pierwszym kwartale 2023 roku zostało „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego wynik wyniósł 77 623 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 14,99 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugą lokatę, z wynikiem wynoszącym 76 595 egz., spadł magazyn „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł odnotował stratę wynoszącą 17,33 proc. Z analizy danych miesiąc po miesiącu wynika, że w zeszłym kwartale dwukrotnie w segmencie pism luksusowych najwyższe wyniki miało „Zwierciadło” (w styczniu i marcu), a jeden raz na czele znalazł się „Twój Styl” (luty).

W ujęciu danych kwartalnych „Zwierciadło” na czele sprzedaży znalazło się po raz drugi w historii. Po raz pierwszy było to w czwartym kwartale 2022 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-z-najwiekszym-spadkiem-sprzedazy-w-i-kwartale-2023-roku,7169655908149377a ##

Podium uzupełniają „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) ze średnią sprzedażą wydania w pierwszym kwartale br. na poziomie 41 269 egz.. po spadku o 13,45 proc.

Dalej uplasowały się: „Pani” (29 552 egz.; w dół o 11,70 proc.), „Elle” (22 694 egz.; - 2,11 proc.) i „Glamour” (11 820 egz.; - 18,68 proc.).

grafika

Średnia łączna sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - miesięczników luksusowych i shoppingowych w zeszłym kwartale wyniosła 259 553 egz. Była o 14,29 proc. niższa niż w pierwszym kwartale 2022 roku.

„Zwierciadło” na czele sprzedaży e-wydań

W pierwszym kwartale 2023 roku trzy miesięczniki wykazały sprzedaż e-wydań. Zdecydowanie najwyższe wyniki miało „Zwierciadło” (średnia sprzedaż e-wydań na poziomie 10 207 egz.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polityka-najchetniej-kupowanym-tygodnikiem-opinii-w-i-kwartale-gosc-niedzielny-i-newsweek-polska-najwiecej-stracily,7169650819716737a ##

Drugi był „Twój Styl” (1 419 egz.), a trzecia - „Pani” (160 egz.).

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa