Tylko „Poradnik Domowy” zwiększył sprzedaż w I kwartale, „Olivia” straciła najwięcej

W pierwszym kwartale br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Olivia”. Zyskał tylko „Poradnik Domowy” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Tylko „Poradnik Domowy” zwiększył sprzedaż w I kwartale, „Olivia” straciła najwięcej

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 262 557 egz. Względem pierwszego kwartału 2018 roku zmniejszyła się ona o 18,37 proc.

Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 185 279 egz., po spadku o 23,41 proc.

Podium uzupełniają „Dobre Rady” (Grupa Burda), których średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 7,44 proc. do 180 229 egz.

Czwarte miejsce zajął „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 6,05 proc. do 158 460 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost zestawieniu.

Z kolei największy spadek, wynoszący 24,39 proc. do 67 770 egz., odnotowała tutaj „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu był ostatni.

grafika

W marcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 263 604 egz., po spadku względem marca 2018 roku o 26,17 proc.

Podium uzupełniają: „Dobre Rady” (195 265 egz.; do góry o 2,55 proc.), które wyprzedziły „Świat Kobiety” (184 801 egz.; - 20,16 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu, wynoszącym 19,11 proc. do 154 294 egz., pochwalić się mogła „Claudia”. Także i w tym ujęciu najwięcej straciła „Olivia” - było to 27,44 proc. do 68 031 egz.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą