Wszystkie miesięczniki poradnikowe na minusie w I kwartale. „Kobieta i Życie” najchętniej kupowana

W pierwszym kwartale br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Wszystkie miesięczniki poradnikowe na minusie w I kwartale. „Kobieta i Życie” najchętniej kupowana

Jak wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 237 793 egz. Względem pierwszego kwartału 2019 roku zmniejszyła się o 9,43 proc.

Drugi był „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. wyniosła 226 921 egz. (spadek o 4,67 proc.). Miesięcznik wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od zeszłego roku jest kontrolowany przez ZKDP.

Podium uzupełnia miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda), który awansował z czwartej lokaty. Wynik tytułu uplasował się na poziomie 170 176 egz., po spadku o 5,58 proc.

Największy spadek, wynoszący 20,13 proc. do 54 125 egz., odnotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł w zestawieniu był ostatni.

grafika

„Kobiety i Życia” zyskała w marcu

W marcu 2020 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 274 196 egz., po wzroście względem marca 2019 roku o 4,02 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełniają: „Poradnik 50+” (243 796 egz.; w dół o 3,70 proc.), i „Świat Kobiety”, który awansował z czwartej lokaty (185 595 egz.; + 0,43 proc.).

W tym ujęciu najwięcej stracił „Poradnik Domowy” (Wydawnictwo Bauer; do niedawna Edipresse Polska) - było to 31,65 proc. do 120 914 egz. Miesięcznik spadł z piątego na szóste miejsce.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"