Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o 35 proc. Toyota miażdży konkurencję

W czerwcu br. liczba nowych zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła rok do roku o 22,15 proc., a w okresie od stycznia do czerwca br. zwiększyła się o 35,21 proc. - wynika z raportu IBRM Samar opracowanego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Najpopularniejszą marką są auta Toyoty.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w czerwcu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 43 726 samochodów osobowych, czyli o 22,15 proc. (+7 929 szt.) więcej niż rok wcześniej .

Z kolei w okresie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 243 139 samochodów osobowych, o 35,21 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+63 311 szt.)..

W czerwcu 2021 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 23,46 proc., zaś udział firm osiągnął poziom 76,54 proc.

grafika

Większość marek z dodatnią dynamiką, liderem Toyota

Czternaście z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej (r/r) zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2021 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy - Suzuki o 137,12 proc., spadek zanotowało Renault - o 10,18 proc..

Tytuł lidera rynku uzyskała Toyota. W 2021 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 40 639 aut tej marki, o 57,76 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,71 proc..

Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 28 626 szt., o 13,16 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki wyniósł 11,77 proc..

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 20 476 samochodów, o 39,81 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,42 proc..

Na czwartej pozycji była KIA, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 15 787 szt., o 44,86 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,49 proc..Na piątej pozycji w rankingu skumulowanych wyników znalazło się BMW. W 2021 r. zarejestrowano 12 521 aut tej marki, o 60,90 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,15 proc.

Na czele Toyota Corolla

Najczęściej kupowanym dotychczas modelem osobowym w 2021 roku jest Toyota Corolla (12 338 szt.; +59,20 proc. r/r), za którą uplasowała się Toyota Yaris (9 519 szt.; +50,78 proc. r/r) oraz Skoda Octavia (8 609 szt. +20,22 proc. r/r), następnie Dacia Duster (7 134 szt.;+49,94 proc. r/r), a za nią Skoda Fabia (5 911 szt.; -5,14 proc.r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota Yaris (4 451 szt.; +22,15 proc.), na drugim miejscu – Dacia Duster (3 223 szt.; +43,69 proc.), na trzecim – Toyota Corolla (2 878 szt.; +22,57 proc.), na czwartym – Hyundai Tucson (2 216 szt.;+48,23 proc.), a na piątym – Kia Sportage (2 193 szt.; +81,54 proc.).

Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (9 460 szt.; +75,12 proc.). Na drugim miejscu jest Skoda Octavia (7 515 szt.; +30,70 proc.), na trzecim Toyota Yaris (5 068 szt.; +89,88 proc.), czwartym – Skoda Fabia (4 444 szt.; +1,39 proc.), piątym – Toyota RAV4 (3 966 szt.; +60,76 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele