Sprzedaż pecetów i tabletów będzie maleć

W 2015 roku na całym świecie sprzedanych zostanie o 6,2 proc. mniej komputerów oraz o 3,8 proc. mniej tabletów niż w roku 2014 - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według IDC, w bieżącym roku globalna sprzedaż pecetów sięgnie 289 milionów sztuk, wobec 308,1 miliona w roku ubiegłym. Jeśli ta prognoza się sprawdzi, będzie to już czwarty z rzędu rok zakończony dla tego rynku spadkiem.

W kilkuletniej perspektywie analitycy przewidują utrzymanie się podobnego poziomu sprzedaży komputerów jak ten zakładany na 2015 rok.

grafika

 

Natomiast sprzedaż tabletów ma w 2015 roku sięgnąć 221,8 miliona sztuk, przy spadku o 3,8 proc. w porównaniu do roku 2014. Wcześniej analitycy IDC przewidywali, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 234,5 miliona tabletów, co oznaczałoby wzrost o 2,1 proc. rok do roku.

Jeśli chodzi o systemy operacyjne instalowane w tabletach, pozycję wyraźnego lidera ma w najbliższych latach utrzymać Android, ale jego przewaga nad drugą w rankingu platformą iOS od Apple oraz najszybciej zyskującym Windowsem Microsoftu ma nieznacznie się zmniejszyć.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney znów urósł w streamingu. Ma prawie 200 mln subskrybentów

Disney znów urósł w streamingu. Ma prawie 200 mln subskrybentów

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Superauto.pl sponsorem reprezentacji Polski w biathlonie

Superauto.pl sponsorem reprezentacji Polski w biathlonie

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Lavazza i Jannik Sinner przedłużają współpracę. "Dla mnie Lavazza to przede wszystkim rodzina"

Lavazza i Jannik Sinner przedłużają współpracę. "Dla mnie Lavazza to przede wszystkim rodzina"