„Lego Ninjago” liderem sprzedaży w I-III kwartale, „Movie Star Planet” zyskał najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Movie Star Planet”, a na czele spadków znalazło się „Scooby - Doo!” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Lego Ninjago” liderem sprzedaży w I-III kwartale, „Movie Star Planet” zyskał najwięcej

Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 44 520 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł zanotował spadek wynoszący 17,45 proc.

Wiceliderem był magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska), który awansował z trzeciej lokaty. Jego średnia sprzedaż ogółem jednak zmniejszyła się o 11,69 proc. do 37 588 egz.

Na trzecie miejsce spadł z kolei magazyn „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada) ze średnią sprzedażą na poziomie 37 515 egz. W porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2017 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 22,91 proc.

4. lokatę (po awansie z 8.) zajął magazyn „Movie Star Planet” (Egmont Polska), którego średni wynik zwiększył się o 6,76 proc. do 32 046 egz. jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei największy spadek, wynoszący 39,56 proc. do 18 679 egz., odnotowało „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada). W zestawieniu tytuł ten spadł z miejsca 7. na 13.

grafika

We wrześniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Zabaw i Marzeń z Barbie”, wyniosła 41 052 egz., po wzroście względem września 2017 roku o 12,60 proc. - największym w zestawieniu. Tytuł ten awansował z drugiej lokaty.

Na drugą lokatę spadł „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska; 30567 egz.; w dół o 19,95 proc.). Podium uzupełnia „Movie Star Planet”, który rok wcześniej był czwarty (25 062 egz.; - 3,57 proc.).

Z kolei największą stratę w tym ujęciu miał miesięcznik „Księżniczka” (też Egmont Polska) - było to 35,91 proc. do poziomu 23 217 egz.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami