„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w 2017 roku

W ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2016 roku zmniejszyła się o 2,19 proc. i wyniosła 101 622 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował największy spadek w zestawieniu wynoszący 9,43 proc. (największy wśród wszystkich pism), a jego średni wynik uplasował się na poziomie 58 907 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 44 966 egz. Zmniejszył się o 1,04 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 34 419 egz., po spadku o 8,91 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 6,96 proc. do 11 950 egz.

grafika

W grudniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2016 roku zmniejszyła się o 6,56 proc. do 102 568 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 61 194 egz., po spadku o 13,96 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (35 128 egz.; w dół o 15,34 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (29 308 egz.; spadek o 31,01 proc. - największy w zestawieniu) i „Świat Motocykli” (10 168 egz.; - 9,42 proc.).

grafika

Wraz z końcem 2016 roku wydawnictwo Motor-Presse Polska postanowiło wycofać z ZKDP miesięcznik „Auto Motor i Sport”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"