Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2018 roku wyniosła 71 851 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku była ona niższa o 9,03 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 12,67 proc. do 52 957 egz.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 12 970 egz., po spadku o 27,87 proc. - największym w zestawieniu.
Drugą pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy wyniósł 10 472 egz., po spadku o 14,97 proc.

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych zanotował „Focus” - było to 36,16 proc.
Z kolei jedyny spadek, wynoszący 4,57 proc., odnotował tutaj tytuł „Uważam Rze Historia”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











