Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w maju 2018 roku wyniosła 17 713 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2017 roku o 6,05 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 12,65 proc. do poziomu 12 776 egz.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-maj-2018-roku-gosc-niedzielny,7171416857036417a ##
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 10 318 egz., po spadku o 11,31 proc.

Z kolei najwięcej stracił plasujący się na ostatniej lokacie tygodnik „Wieści z Głowna i Strykowa” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu zmniejszyła się o 13,74 proc. do 1 658 egz.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard” Ryszard Pajura), którego wynik zwiększył się o 1,99 proc.
Największy spadek, wynoszący 12,14 proc., również i tutaj zanotowały „Wieści z Głowna i Strykowa”.

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











