Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w maju 2019 roku wyniosła 17 275 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2018 roku o 2,47 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,33 proc. do poziomu 9 458 egz.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-maj-2019-roku-gosc-niedzielny,7170872695539329a ##
Podium zamyka „TEMI. Galicyjski Tygodnik Informacyjny” (Świt). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 8 760 egz., po spadku o 0,87 proc.

Z kolei najwięcej stracił plasujący się na szóstej lokacie tygodnik „Nowy Łowiczanin” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu zmniejszyła się o 11,95 proc. do 5 535 egz.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęło „Życie Bytomskie” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin), którego wynik zwiększył się o 3,85 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 8,68 proc., zanotowały tutaj „Wieści z Głowna i Strykowa” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin).

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











