Jak wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC” opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż wydania „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w drugim kwartale 2023 roku wyniosła 148 397 egz. Tytuł zanotował spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej wynoszący 2,32 proc.
Drugie miejsce zajął „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 146 401 egz., po spadku o 2,21 proc.
„Inżynier Budownictwa” awansuje na podium
Podium uzupełnia „Inżynier Budownictwa” (Wydawnictwo Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa), który przed rokiem w zestawieniu zajmował jedno z ostatnich miejsc. Średni wynik budowlanego magazynu uplasował się na poziomie 119 466 egz., po wzroście o 40534,69 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-miesieczniki-luksusowe-i-shoppingowe-ii-kwartal-2023,7169488905218177a ##

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż pięć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Ponadto w top 10 znalazły się dwa tytuły luksusowe i po jednym piśmie budowlanym, ogrodniczym i yellow.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.











