Starbucks medialnie lepszy od Coffeeheaven

Mimo iż Starbucks dopiero niedawno zagościł na Polskim rynku, medialnie bije na głowę najbardziej znaną w Polsce sieć kawiarni- Coffeeheaven. A jest o co się bić, bo według raportu Euromonitor International rynek kawiarniany w Polsce jest wart od 1,5 do 2mln zł, a spożycie kawy w kawiarniach w najbliższym czasie będzie stale rosnąć.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zespół MediaMon- Monitoring Mediów Internetowych Online opracował mini-raport medialny dotyczący dwóch najbardziej aktywnych medialnie sieci kawiarnianych w Polsce. Raport dotyczy okresu 21.10.2011-21.11.2011.

W badanym okresie zebrano 817 publikacji dotyczących wyżej wymienionych sieci. Na temat Starbucks’a napisano 691 razy, a o sieci Coffeeheaven pojawiło się 226 artykułów i komentarzy. Oznacza to, że o amerykańskiej sieci pisano blisko 2,6 razy częściej niż o kawiarniach z rodzimego rynku.

Średnia dzienna ilość publikacji dla frazy Starbucks to 18, a dla fraz Coffeeheaven i Coffe heaven notowano średnio 7 publikacji dziennie.

Rozkład artykułów i komentarzy dotyczących obu marek w czasie przedstawia się następująco:

Najwięcej publikacji Starbucks odnotował 24 października. W tym dniu w mediach ukazało się 42 artykułów i komentarzy zawierających nazwę znanej sieci- nie wiąże się to jednak z żadnym znaczącym wydarzeniem medialnym. Wysokie wyniki sieć kawiarni odnotowała również 27.10, 8.11 i 14.11. W dniach 27.10 i 8.11 pojawiały się informacje dotyczące otwarcia nowych kawiarni w poznańskiej galerii Poznań Plaza oraz kawiarni w Galerii Katowickiej. Dodatkowo 27.10 opublikowano informację o zakończeniu kolejnego etapu remontu Dworca Centralnego, w której zawarto listę najważniejszych punktów handlowych i usługowych, mających powstać w odnowionych pasażach. Z kolei 14.11 ogłoszono informację giełdową na temat tego, że zysk netto grupy AmRest (do której należy sieć kawiarni Starbucks) w trzecim, kwartale 2011, był znacznie wyższy niż zakładano.

Jeśli zaś chodzi o markę Coffeheaven- najwięcej publikacji odnotowała ona w dniach 27.10 i 18.11. W przypadku 27 października, duża liczba publikacji również wynika z podanej tego dnia informacji o zakończeniu kolejnego etapu remontu Dworca Centralnego. Analiza publikacji z 18 października wykazała, ze wzrost liczby publikacji z tego dnia spowodowany jest publikowaniem informacji dotyczącej otwarcia 15.11. 2011 nowej kawiarni w Toruniu.

Pod lupę zostały wzięte również źródła publikacji poszczególnych informacji.

W przypadku Starbucks’a większość opublikowanych informacji pochodziło z portali informacyjnych- było to aż 89% wszystkich publikacji. Tylko 6% wpisów zamieszczanych było na Blogach, 3% na Forach a 2% na Facebooku.

W przypadku Coffeeheaven dużo więcj publikacji pochodziło ze źródeł innych niż newsowe. 31% artykułów i komentarzy pochodziło ze źródeł blogowych, 7% z forów oraz 5% z Facebooka. Na portalach informacyjnych opublikowano 57% wszystkich informacji.

Badanie wykonane został metodą ilościowej i jakościowej analizy danych. Dane uwzględnione w raporcie zebrane zostały na podstawie 120000 źródeł treści monitorowanych przez system MediaMon. Monitorowane słowa kluczowe: Starbucks, Coffeeheaven, Coffee heaven (ze względu na różną pisownię pojawiającą się w Internecie).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online