Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami

W ub.r. Starcom MediaVest Group, OMD i ZenithOptimedia były czołowymi domami mediowymi pod względem wielkości obsługiwanych budżetów reklamowych. Wśród grup liderem była Omnicom Media Group, wyprzedzając Starcom MediaVest Group i Dentsu Aegis Network.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami
fot. Shutterstock.com

Starcom MediaVest Group w 2013 roku globalnie (na 62 największych rynkach reklamowych) obsługiwał budżety wynoszące 47,1 mld dolarów, o 18,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy firmy RECMA. Tym samym SMG został liderem rankingu czwarty rok z rzędu. Dom mediowy zajął też pierwsze miejsce w Ameryce Północnej oraz w zestawieniu obejmującym 14 największych rynków reklamowych (składających się na 81 proc. globalnych wydatków reklamowych).

Drugie miejsce zajął OMD (należący do Omnicom Media Group), który obsługiwał  budżety wynoszące 41,2 mld dolarów (wzrost o 10 proc. w skali roku), a trzecie - ZenithOptimedia (należący do Publicis Groupe) z budżetami w wysokości 36 mld dolarów (8 proc. w górę). Dalej znalazły się Mindshare (wchodzący w skład WPP) z 34,6 mld dolarów budżetów (11,5 proc. w górę) oraz Carat (należący do Dentsu Aegis Network) z 32 mld dolarów (wzrost o 19,3 proc.).

Właśnie Carat osiągnął największy w skali roku wzrost wartości obsługiwanych budżetów (19,3 proc.), wyprzedzając Starcom MediaVest Group (18,3 proc.). Osiem domów mediowych zanotowało wzrosty wynoszące od 10 do 14 proc., a trzy - poniżej 10 proc.

Wśród grup komunikacyjnych liderem okazała się Omnicom Media Group (obejmująca OMD i PHD) z 54,4 mld dolarów budżetów (wzrost o 11 proc.). Drugie miejsca zajęła Starcom MediaVest Group, a trzecie Dentsu Aegis Network (Carat i Vizeum) z 42 mld dolarów budżetów (17 proc. w górę).

W Ameryce Północnej, gdzie wydatki reklamowe wyniosły w ub.r. 149,4 mld dolarów (z czego tylko 8,4 mld dolarów przypadło na Kanadę, a reszta na USA), największy udział w rynku miała Starcom MediaVest Group z obsługiwanymi budżetami wynoszącymi 27,8 mld dolarów (20 proc. wzrostu w skali roku). Na kolejnych pozycjach znalazły się ZenithOptimedia (16,2 mld dolarów, 9,6 proc. w górę) i OMD (15,4 mld dolarów, 9,5 proc. w górę).

Z kolei na 48 mniejszych rynkach reklamowych (składających się na 19 proc. globalnych wydatków) największy udział miał Mindshare (11,3 proc.), wyprzedzając MediaCom (10,4 proc.), Starcom (9,1 proc.), Carat (8,1 proc.), MEC (8,1 proc.), Universal McCann (6,1 proc.), ZenithOptimedia (5,2 proc.) i Havas (5 proc.).

Jeśli chodzi o wielkość zatrudnienia, liderem jest OMD z 11 385 pracowników. Kolejne miejsca zajęły Starcom MediaVest Group (9 162 pracowników) i Carat (8 267).

Raport RECMA obejmuje obroty domów mediowych z obsługiwanych budżetów mediowych i świadczenia usług wyspecjalizowanych w 62 krajach z całego świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Brytyjski wydawca zwolnił 60 pracowników. To efekt działań Google

Brytyjski wydawca zwolnił 60 pracowników. To efekt działań Google

Kancelaria premiera w spocie ostrzega przed oszustwami "na wnuczka"

Kancelaria premiera w spocie ostrzega przed oszustwami "na wnuczka"

Marcin Sadowski z nowym stanowiskiem w Burda Media Polska

Marcin Sadowski z nowym stanowiskiem w Burda Media Polska

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI