SAPR zaprasza do udziału w konkursie autorów i autorki kampanii PR zrealizowanych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Tym razem uczestnicy powalczą o zwycięstwo aż w 24 kategoriach z kluczowych obszarów komunikacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 września.
Konkurs polskiej branży Public Relations PR Wings powstał, by docenić zaangażowanie rodzimego sektora komunikacji w projekty mające pozytywny wpływ na rzeczywistość. Rokrocznie spośród szeregu kampanii z zakresu PR, digital PR oraz public affairs wyłania te wyróżniające się największym nowatorstwem, kreatywnością, efektywnością, a także profesjonalizmem.
Konkurs PR Wings ma charakter otwarty: jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku komunikacji, nie tylko dla agencji czy działów PR korporacji. Mogą do niego aplikować zarówno małe, jak i duże podmioty: prywatne, publiczne, NGO; specjalizujące się w komunikacji marketingowej i reprezentujące poszczególne sektory gospodarki. Ważne, by zgłaszane projekty realizowane były w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2024 r. i wpisywały się w przynajmniej jedną z 24 konkursowych kategorii.

– Dajemy szansę wszystkim firmom i instytucjom, które chciałyby pochwalić się światu efektami swojej pracy – powiedziała Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations. W konkursie PR Wings kluczowe kryterium oceny stanowi wartość projektu, a nie rodzaj działalności czy rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego. W poprzednich edycjach nagrodziliśmy łącznie 43 kampanie. Zainteresowanie konkursem rośnie z roku na rok, dbamy więc, by był on maksymalnie przyjazny od strony formalnej, a jednocześnie wychodził naprzeciw potrzebom rynku i zmieniającej się rzeczywistości – dodaje.
Tak jak w poprzednich edycjach, w tegorocznym konkursie PR Wings zostanie przyznana dodatkowa Nagroda Specjalna SAPR. Otrzyma ją, jako Grand Prix konkursu, jeden projekt wybrany spośród wszystkich zgłoszeń. Wyłoni go Jury Specjalne złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR.

Zasady zgłoszeń do PR Wings
Zgłoszenia do konkursu polskiej branży public relations PR Wings będą przyjmowane od 25 czerwca do 4 września 2024 r., a zwycięskie kampanie poznamy na gali finałowej 13 listopada 2024 r. Każdy projekt można zgłosić do kilku kategorii (maksymalnie do 3).
W tegorocznej edycji zdecydowano się na rozszerzenie listy konkursowych kategorii z 13 do 24. Kategorie sektorowe są nowością w tej edycji konkursu, podobnie jak kilka obszarów debiutujących wśród kategorii głównych. Tu do PR korporacyjnego, produktowego, ESG+CSR czy komunikacji kryzysowej dołączyła m.in. ochrona przed dezinformacją: kategoria stworzona dla kampanii, które przeciwdziałają szerzeniu fałszywych przekazów nt. danej firmy, usługi czy idei.
Jury PR WINGS nagrodzi także projekt, który w innowacyjny sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do budowania zaangażowania odbiorców (kategoria: komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI). Dużą zmianą w konkursie będzie również uproszczenie harmonogramu: tym razem obrady jury skrócono z dwóch do jednego etapu głosowania.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
Kategorie konkursu PR Wings 2024
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
2. PR produktowy
3. Komunikacja kryzysowa
4. Public Affairs i lobbying
5. ESG i CSR
6. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
7. Angażujący event
8. Komunikacja B2B
9. Efektywność roku
10. Employer Branding
11. Komunikacja wewnętrzna
12. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
13. Ochrona przed dezinformacją
14. Kampania edukacyjna
Kategorie sektorowe:
1. Transport, spedycja, logistyka
2. Technologie i innowacje
3. Branża FMCG
4. Rynek zdrowia
5. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
6. Branża motoryzacyjna
7. Sport, turystyka, hotelarstwo
8. Przemysł, chemia, energetyka
9. Finanse i ubezpieczenia











