#StopRomofobia - ruszyła kampania w obronie Romów

Agencja Publicis Worldwide Polska rozpoczęła kampanię, w której zwraca uwagę na obecność Romów w Polsce i chce zwiększyć ich integrację. Na plakatach reklamowych zwraca się w tej sprawie do gigantów technologicznych, takich jak Google, Meta i Netflix.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
#StopRomofobia - ruszyła kampania w obronie Romów

Publicis Worldwide Polska swoją kampanię odnosi się do tego, że w Polsce wciąż istnieją grupy etniczne traktowane stereotypowo i z uprzedzeniami. Jedną z takich grup są Romowie. Według różnych i nie do końca dokładnych źródeł, w Polsce jest ich od kilkunastu do 30 tysięcy.

Agencja zdecydowała się rozpocząć debatę publiczną w tej sprawie i dać Romom możliwość wypowiedzenia się.

Billboardy na ulicach Warszawy wzywają gigantów technologicznych Google, Meta i Netflix do ulepszenia swoich usług i produktów, tak aby bardziej włączały Romów. Hasłem kampanii jest #StopRomofobia. Jeden z billboardów, zlokalizowany przy Rondzie Daszyńskiego, nawołuje Meta do dodania flagi Romów do swojej biblioteki emoji.

Na billboardzie przy ulicy Towarowej pojawił się projekt pierwszego w historii Google Roma Doodle. Doodle pojawił się na stronie głównej Google 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Romów. Doodle zostało zaprojektowane w porozumieniu ze znaną romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.

grafika

Obok muralu Netfliksa u zbiegu Kruczej i Alej Jerozolimskich wywieszono komunikat nawiązujący do popularnego serialu „Infamy”, w którym odtworzono wiele stereotypów na temat Romów. Billboard wzywa Netflix do pokazania tej grupy etnicznej bez szkodliwe uprzedzenia.

grafika

- Walka ze stereotypami jest możliwa poprzez widoczność kultury i społeczności romskiej. Zachęcamy takie firmy jak Meta, Google czy Netflix do pomocy i podejmowania inicjatyw, dzięki którym Romowie będą mogli w pełni korzystać z ich usług i produktów” – mówi Joanna Karwowska -Koza, dyrektor ds. strategii i rozwoju w Publicis Worldwide Polska. 

Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady ds. Romów dodają: - Według danych zebranych podczas spisu ludności w Polsce w 2021 r. ponad 13 tys. osób określiło się jako Romowie. Romowie, w całej swojej różnorodności, stanowią największą mniejszość etniczną w Europie, borykającą się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Można mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej konsekwencjami są dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy mieszkań.

Wykonanie billboardów zamówiła Centralna Rada Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje Publicis Groupe: koncepcja kreatywna i strategia została stworzona przez Publicis Worldwide Poland, natomiast media zostały zaplanowane i zakupione przez Spark Foundry.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji