Stowarzyszenie Gazet Lokalnych przyznało swoje nagrody. Gazetą Roku – „Głos Ziemi Cieszyńskiej”

W czwartek wieczorem Stowarzyszenie Gazet Lokalnych już po raz czternasty przyznało swoje nagrody – SGL Local Press. W kategorii „Gazeta Roku” zwyciężył „Głos Ziemi Cieszyńskiej”, zaś nagroda za najlepszy reportaż powędrowała do Andrzeja Andrysiaka z „Gazety Radomszczańskiej”.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych przyznało swoje nagrody. Gazetą Roku – „Głos Ziemi Cieszyńskiej”

Konkurs dla mediów lokalnych organizowany jest od 2008 roku przez Radę Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. Każda jego edycja to kilkaset materiałów prasowych, fotograficznych, wideo, portali gazet lokalnych oraz dziennikarskich akcji społecznych lub interwencyjnych.

Oprócz nagród w dziewięciu kategoriach przyznawany jest także tytuł Gazety Roku, a zdobywa go to pismo, które otrzyma najwięcej nominacji i nagród w poszczególnych kategoriach. W tym roku statuetka powędrowała do redakcji „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”

 

W kategorii „Publicystyka” nagroda powędrowała do Katarzyny Lindert-Kuligowsiej  („Głos Ziemi Cieszyńskiej”), zaś za najlepszy wywiad nagrodzono Małgorzatę Lichecką z „Nowin Gliwickich”. Za najlepszy reportaż statuetka powędrowała do Andrzeja Andrysiaka, wydawcy i dziennikarza „Gazety Radomszczańskiej” (dodatkowo: redaktora naczelnego telewizji News24). Portal Radomszczanska.pl został też nagrodzony jako najlepsza witryna gazety lokalnej w minionym roku.

W kategorii Dziennikarstwo Specjalistyczne najlepszy był Grzegorz Racinowski z „Gazety Gryfińskiej”, zaś za dziennikarstwo śledcze i interwencyjne nagrodzono Martynę Sokołowską („Super Nowości”). Najlepszym fotografem prasowym w 2021 roku w mediach lokalnych został Bartłomiej Jurecki z „Tygodnika Podhalańskiego”, zaś Beata Denis-Jastrzębska z tej samej redakcji odebrała nagrodę za wideo.

Jako organizatora najlepszej akcji społecznej w 2021 roku uznano redakcję „Tygodnika Podhalańskiego” . Doceniono w ten sposób akcję "Weekend na wynos", podczas której tygodnik promował kupowanie w restauracjach posiłków na wynos w czasie pandemii Covid-19.

 

Partnerami konkursu byli m.in. Fundacja im. Stefana Batorego, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL, Muzeum Powstania Warszawskiego i Zamek Królewski w Warszawie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą