Dom mediowy PHD Media Direction zbadał - na podstawie dziennych danych przekazywanych przez Nielsen Audience Measurement - krzywą oglądalności telewizji przez dzieci w wieku szkolnym 6-14 lat. - Wzrosty oglądalności w stacjach dziecięcych w godzinach 08.00-13.00 są wyraźnie zauważalne, możemy więc wnioskować, jest to bezpośredni wpływ nietypowej jak na tę porę dnia obecności dzieci w domu związanej ze strajkiem nauczycieli - twierdzą eksperci agencji.
W pierwszych dwóch dniach strajku nauczycieli czas spędzony przed telewizorem przez tę grupę wiekową (w porównaniu do średniej z relatywnych dni tygodnia z 4 poprzedzających tygodni) wzrósł o 22 proc. (24 minuty, ze 109 minut do 133 minut) w poniedziałek i o 7% (8 minut) we wtorek.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strajk-nauczycieli-zbiorka-na-pensje-organizowana-przez-spoleczny-komitet-wspieram-nauczycieli-sa-w-nim-zakowski-maziarski-holownia-i-pacewicz,7171088507791489a ##

Czas spędzony przed telewizorem w poniedziałek 8 kwietnia niemal dorównywał poziomom z weekendu, gdy jest on tradycyjnie przez cały rok znacząco wyższy od średniej z dni powszednich.
Jeszcze większe wzrosty, bo ponad dwukrotne, zanotowano w tradycyjnych godzinach szkolnych (8-13): ze średnio 3 minut w godzinie do ponad 8 minut.

Krzywa godzinowa oglądalności szczególnie z poniedziałku 8 kwietnia br. potwierdza podobieństwo do spędzania czasu przed telewizorem jak w weekendy. W godzinach wieczornych natomiast oglądalność była już niższa niż średnia z poprzednich tygodni.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-dzieciecych-luty-2019-tvp-abc,7171096544344193a ##

Z tych dodatkowych minut przed ekranem w badanej grupie wiekowej najwięcej zyskały stacje dziecięce dostępne jedynie w telewizji kablowo-satelitarnej, czyli Cartoon Network, Nick Junior, Disney XD i Disney Junior, ale również dostępny w cyfrowej telewizji naziemnej Puls2 (pasma kreskówek).
W Top 10 jedynym reprezentantem kanałów kierowanych do stricte starszej widowni jest TVN Style - w tym przypadku wśród widzów mógł być wyższy odsetek matek, które np. musiały zostać w domach z młodszymi dziećmi. Najbardziej straciły w tej grupie stacje z naziemnej telewizji cyfrowej: TVN, TVP2 i TTV.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce,7171924786935937a ##











