Ströer Polska ze wzrostem wpływów o 7,2 proc. i 7,8 mln zł zysku. Spłacił 4,5 mln euro pożyczki, spółka digitalowa miała stratę

W ub.r. firma Ströer Polska zajmująca się reklamą zewnętrzną i internetową zanotowała 97,25 mln zł wpływów sprzedażowych (o 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 7,79 mln zł zysku netto (wobec 1,84 mln zł w 2016 roku).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ströer Polska ze wzrostem wpływów o 7,2 proc. i 7,8 mln zł zysku. Spłacił 4,5 mln euro pożyczki, spółka digitalowa miała stratę
Andrzej Magdziak, prezes Ströer Polska

Przychody sprzedażowe Ströer Polska zwiększyły się z 90,75 mln zł w 2016 roku do 97,25 mln zł w ub.r. W sprawozdaniu z działalności złożonym w KRS zarząd firmy stwierdza, że ten wzrost wynika m.in. z przejęcia na początku ub.r. od AMS obsługi nośników reklamowych w warszawskim metrze.

- Portfolio spółki, które od kilku lat systematycznie zmniejszało się ze względu na politykę przestrzenną miast, zyskało nowy atrakcyjny segment, w którym duży udział mają nośniki reklamy typu digital - zaznaczono w sprawozdaniu. Dodano, że wzrost sprzedaży „wynikał po części z przychodów na nowym kontrakcie, a po części ze wzrostu cen za udostępnianie powierzchni reklamowej”.

Wzrost wpływów Ströer Polska był znacznie wyższy niż dynamika całego rynku reklamy zewnętrznej. Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wartość rynku wyniosła w ub.r. 484,3 mln zł, po spadku o 1,7 proc. w skali roku.

Od kilku lat firma działa również na rynku reklamy internetowej, po tym jak w połowie 2014 roku kupiła sieć Ad-Vice, a na początku 2016 roku - Goldbach Audience (przemianowaną na Ströer Digital Media). W sprawozdaniach nie podano, ile wyniosły przychody z reklamy zewnętrznej, a ile z internetowej. Zaznaczono natomiast, że spółka Ströer Digital Operations w ub.r. zanotowała 192,9 tys. zł straty netto, a jej kapitały własne na koniec ub.r. wynosiły 5,7 mln zł.

grafika

Mniej na wynagrodzenia, więcej na usługi obce

Koszty operacyjne Ströer Polska zwiększyły się z 81,58 mln zł w 2016 roku do 84,12 mln zł w ub.r. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które wzrosły z 62,18 do 64,33 mln zł.

Z kolei wydatki na wynagrodzenia zmalały z 5,91 do 5,79 mln zł. W ub.r. w firmie pracowały średnio 64 osoby, o cztery mniej niż rok wcześniej.

Mimo dużego wzrostu pozostałych kosztów operacyjnych (z 1,53 do 4,35 mln zł) poprawił się zysk operacyjny - wyniósł w ub.r. 9,63 mln zł, wobec 8,52 mln zł w 2016 roku.

Dzięki spadkowi kosztów finansowych (z 3,37 mln zł do 973,8 tys. zł) i wzrostowi wpływów finansowych (ze 116,5 tys. zł do 2,86 mln zł) zdecydowanie zwiększyły się zysk netto - z 1,84 do 7,79 mln zł.

grafika

Właścicielem Ströer Polska jest koncern Ströer SE. Zysk spółki z ub.r. zdecydowano przeznaczyć w całości na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

Ströer Polska w 2010 roku zaciągnął od swojego właściciela pożyczkę w wysokości 30 mln euro. W ub.r. spłacił 4,5 mln euro odsetek. W konsekwencji w ciągu roku wartość zobowiązań długoterminowych firmy zmalała z 52,93 do 31,76 mln zł.

Jednocześnie Ströer Polska ma 40 proc. udziałów w firmie Instytut Badań Outdooru (jej kapitał zakładowy to 600 tys. zł), udzieliła jej też pożyczki, pożyczki, której wartość na koniec ub.r. wynosiła 3,8 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"