Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. odwiedziło 8,63 mln użytkowników, czyli 29,07 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 60 minut i 4 sekundy.
Analogiczna witryna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała prawie pół miliona odwiedzających mniej. Przyciągnęła 8,17 mln internautów (co dało 27,49 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 76 minut i 11 sekund.
Po kilkadziesiąt minut spędzali odwiedzający na stronach głównych Interii (Grupa Polsat-Interia) i Gazeta.pl (Agora). Pierwsza zanotowała 6,23 mln użytkowników, 20,99 proc. zasięgu oraz 38 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, a druga - 3,52 mln użytkowników, 11,86 proc. zasięgu oraz 28 minut i 35 sekund przeciętnego czasu.

Stronę główną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 1,57 mln internautów (5,29 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 16 sekund, a analogiczną witrynę Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,05 mln internautów (3,56 proc.), korzystając przeciętnie przez 13 minut i 54 sekundy.
Cztery pozostałe strony główne przyciągnęły po kilkaset tys. użytkowników. Są tam trzy witryny portal mediów pozainternetowych. Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) taka strona zanotowała 580,6 tys. użytkowników, 7 minut i 32 sekundy spędzone średnio przez każdego i 1,95 proc. zasięgu, na portalu Radia ZET - 384,3 tys. odwiedzających, 1,29 proc. zasięgu oraz minutę i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na TVP.pl - 261,8 tys. użytkowników, 0,88 proc. zasięgu oraz 57 sekund średniego czasu.

Z kolei stronę główną naTemat.pl odwiedziło 393 tys. internautów (1,32 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 5 minut i 58 sekund.
W porównaniu do grudnia strona główna Onetu osiągnęła wzrost o 49,7 tys. użytkowników oraz 4 minuty i 32 sekundy spędzone średnio przez każdego (to odpowiednio 0,6 i 8,2 proc. w górę). Na analogicznej witrynie WP.pl ubyło 22,2 tys. internautów (0,3 proc.), zaś przeciętny czas korzystania wydłużył się o 12 minut i 12 sekund (19,1 proc.).
Strona główna Interii zyskała aż 1,01 mln użytkowników, czyli 19,3 proc. Średni czas spędzony przez każdego zmniejszył się o minutę i 33 sekundy (3,9 proc.). Na stronie głównej liczba odwiedzających zwiększyła się o 390,3 tys. (12,5 proc.), a przeciętny czas korzystania o 2 minuty i 38 sekund (10,1 proc.).

Za to analogiczna witryna TVP.pl straciła ponad trzy czwarte użytkowników: ich liczba zmalała z 1,15 mln do 261,8 tys., przy wzroście średniego czasu spędzonego przez każdego o 4 sekundy (7,5 proc.).
Ubyło też internautów na stronach głównych o2.pl (spadek o 68,2 tys., czyli 4,2 proc.) i Fakt.pl (o 31,9 tys., 2,9 proc.). Przy czym średni czas korzystania z pierwszej wydłużył się o minutę i 34 sekundy (27,5 proc.), a z drugiej o minutę i 43 sekundy (14,1 proc.).
Na portalu „Super Expressu” strona główna zyskała 2,5 tys. użytkowników (0,4 proc.) i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania (12,7 proc.), a na naTemat.pl - 25,4 tys. internautów (6,9 proc.) i 16 sekund średniego czasu (4,7 proc.).











