Strony główne portali: Onet przed WP.pl, w dół o2.pl i Interia.pl

We wrześniu strona główna Onetu zanotowała więcej użytkowników oraz mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania od strony głównej WP.pl. W skali roku obie witryny zyskały na zasięgu, natomiast znaczące spadki zanotowały strony główne o2.pl i Interii.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Stronę główną Onetu w minionym miesiącu odwiedziło 11,07 mln użytkowników, czyli 40,37 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 417,38 mln użytkowników, a każdy spędził tam średnio 58 minut i 33 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei strona główna WP.pl miała 10,44 mln użytkowników, czyli 630 tys. mniej od analogicznej witryny Onetu. Zanotowała przy tym więcej odsłon (434,1 mln) oraz dłuższy przeciętny czas korzystania (61 minut i 17 sekund). Na początku października witryna WP.pl została zmodyfikowana.

Kolejna w zestawieniu strona główna Interii ma ponad dwa razy mniej użytkowników i odsłon od witryn Onetu i WP.pl. We wrześniu odwiedziło ją 4,84 mln internautów, którzy wykonali 188,76 mln odsłon i spędzili średnio po 63 minuty i 34 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-we-wrzesniu-2018-wirtualna-polska-przed-facebookiem-w-gore-instagram-w-dol-google,7171217232652417a ##

Strona główna Gazeta.pl z 2,91 mln użytkowników i 85,55 mln odsłon wyraźnie wyprzedziła w tych statystykach konkurentkę z o2.pl (2,15 mln użytkowników i 23,11 mln odsłon), ale zanotowała krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (57 minut i 47 minut wobec 110 minut i 30 sekund). Witryna Gazeta.pl w drugiej połowie września została udostępniona w nowej wersji.

Zdecydowanie najdłużej - przez 3 godziny, 18 minut i 43 sekundy - internauci korzystali przeciętnie ze strony głównej TVN24.pl. Zanotowała ona 1,53 mln użytkowników i 34,04 mln odsłon.

grafika

Tylko na komputerach strona główna Onetu miała 7,97 mln użytkowników, 223,37 mln odsłon oraz 52 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. W każdej ze statystyk wyprzedziła analogiczną witrynę WP.pl, która miała 7,57 mln użytkowników, 217,36 mln odsłon oraz 48 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronie głównej o2.pl użytkownik spędził przeciętnie godzinę, 56 minut i 7 sekund, a na stronie głównej TVN24.pl - 3 godziny, 27 minut i 42 sekundy.

grafika

Na urządzeniach mobilnych strona główna Onetu zanotowała więcej użytkowników od konkurentki z WP.pl (6,2 mln wobec 5,87 mln), natomiast mniej odsłon (194 mln wobec 216,74 mln) oraz krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (36 minut i 42 sekundy wobec 46 minut i 16 sekund).

Z kolei strona główna Interii miała zdecydowanie mniejszą niż ogółem i na komputerach przewagę zasięgową nad witryną Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników (1,79 mln wobec 1,49 mln) oraz odsłon (64,76 mln wobec 37,79 mln).

Na stronie głównej TVN24.pl internauta spędził średnio 2 godziny, 21 minut i 16 sekund.

grafika

Strona główna Onetu zyskała w skali roku 1,15 pkt proc. zasięgu (2,9 proc. w górę), natomiast straciła 18,54 mln odsłon oraz 7 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 4,2 i 11,2 proc. w dół). Witryna WP.pl osiągnęła wzrosty o 0,87 pkt proc. zasięgu, 53,54 mln odsłon oraz 6 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (to 2,3, 14,1 i 11,3 proc. w górę).

Natomiast strona główna Interii zanotowała spadki o 1,76 pkt proc. zasięgu (czyli 9,1 proc.) i 1,83 mln odsłon (1 proc.), przy wzroście przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 9 minut i 33 sekundy (17,7 proc.). Jeszcze więcej straciła analogiczna witryna o2.pl: 1,94 pkt proc. zasięgu, 8,77 mln odsłon oraz 59 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania (19,9, 27,5 i 35 proc. w dół). Witryna TVN24.pl przy minimalnym spadku zasięgu straciła 6,43 mln odsłon oraz 33 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 15,9 proc. i 14,3 proc. w dół).

Strona główna Gazeta.pl mimo wzrostu zasięgu o 2,53 pkt proc. (31,2 proc.) zanotowała spadki o 5,23 mln odsłon oraz 24 minuty i 43 sekundy średniego czasu korzystania (5,9 i 30 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele