W lipcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,79 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 769 mln odsłon (w tym 108,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i 32:15 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witrynę odwiedziło 44,7 proc. wszystkich polskich internautów.
Nieco mniejszą odwiedzalność osiągnęła strona główna WP.pl: 9,08 mln użytkowników, 687,3 mln odsłon (w tym 84,4 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz średnio godzina i 24:58 minuty na użytkownika.
Z kolei ponad dwa razy mniejszy ruch niż Onet i WP zanotowała strona główna Interii, która miała 4,13 mln odwiedzających, 251,9 mln odsłon oraz godzina i 2:17 minuty na przeciętnego użytkownika.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-lipcu-2014-roku ##

Po ok. 2,7 mln internautów odwiedziło strony główne o2.pl i Gazeta.pl, przy czym druga zanotowała prawie dwa razy więcej odsłon i ponad trzykrotnie dłuższy czas przypadający na użytkownika. I tak strona o2.pl miała 2,76 mln użytkowników, 77,2 mln odsłon (w tym 7,7 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz 26:45 minuty na średniego odwiedzającego, natomiast witryna Gazeta.pl - 2,71 mln użytkowników, 139,4 mln odsłon (w tym 4,67 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz godzinę i 26:18 minuty na użytkownika.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-liderem-portali-wp-i-o2-przyciagaja-na-najdluzej-w-dol-interia-raport ##
Przypomnijmy, że na początku września wraz ze zmianą logotypów w nowej wersji zostały udostępnione strony główne WP.pl (zobacz szczegóły) oraz Interii (więcej na ten temat).
W skali roku wszystkie strony zanotowały wzrosty liczby użytkowników i odsłon, a WP.pl i o2.pl - także wzrost średniego czasu na odwiedzającego.

I tak strona Onetu zyskała 556,4 tys. użytkowników i 29,4 mln odsłon (to o 6 i 4 proc. w górę), przy czym średni czas przypadający na każdego odwiedzającego zmalał o 11:37 minuty (to spadek o 11,2 proc.).
Witryna WP.pl zanotowała o 627,8 tys. użytkowników i 173,3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 7,4 i aż 33,7 proc.), a przeciętny odwiedzający spędził na niej o 8:45 minuty dłużej (11,5 proc. w górę).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-srubuje-rekord-w-dol-wikipedia-i-nk-pl-megapanel-z-lipca ##
Strona główna Interii.pl miała o 291,3 tys. odwiedzających i 40,2 mln odsłon więcej niż przed rokiem (to 7,6 i 19 proc. w górę), a średni czas na użytkownika zmalał nieznacznie - o 41 sekund, czyli 1,1 proc.
Witryna o2.pl zyskała w skali roku 193,3 tys. użytkowników i 29,9 mln odsłon (wzrosty o 7,5 i 63,2 proc.), a czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się o 9:10 minuty, czyli aż o 52,1 proc.

Z kolei strona główna Gazeta.pl zanotowała o 430 tys. odwiedzających i 15,9 mln odsłon (18,8 i 12,8 proc. w górę), a średni czas na użytkownika zmalał o 4:42 minuty (5,2 proc. w dół).
Stronę główną Onetu w lipcu br. odwiedziło rekordowo dużo internautów - 9,79 mln, podczas gdy od września ub.r. do lutego br. było ich poniżej 9 mln. Z kolei najwięcej odsłon witryna zanotowała w styczniu i marcu br. - odpowiednio 851,5 i 863,6 mln, natomiast w pozostałych miesiącach w ciągu roku było to poniżej 800 mln, a w kwietniu br. tylko 703,1 mln.
Średni czas spędzany na stronie przez każdego użytkownika od lipca ub.r. do marca br. wynosił zazwyczaj ok. 100-110 minut (w styczniu br. aż 119:48 minuty), po czym w kolejnych miesiącach zmalał do 92-101 minut.
Na drugiej podstronie szczegółowe dane stron głównych pozostałych czołowych portali

Również strona główna WP.pl w lipcu br. osiągnęła rekordowy zasięg, po raz pierwszy przekraczając poziom 9 mln odwiedzających, i notując ich o 870 tys. więcej niż w styczniu br. W ostatnich miesiącach notowała też najwięcej jak dotychczas odsłon - 668 mln w maju, 669,8 mln w czerwcu i 687,3 mln w lipcu.
W marcu i maju br. przeciętny użytkownik spędził na stronie po nieco ponad półtorej godziny.
Strona główna Interii poziom 4 mln odwiedzających pierwszy raz osiągnęła w styczniu br., powtórzyła ten wynik w marcu, a w czerwcu i lipcu miała już po 4,1 mln użytkowników. Styczeń i marzec były też rekordowe pod względem liczby odsłon - witryna zanotowała ich 260,4 i 270,3 mln, podczas gdy od lipca do września ub.r. było to 204-213 mln.
Zazwyczaj strona przyciąga przeciętnego użytkownika na 60-70 minut w ciągu miesiąca, a ten górny poziom przekroczyła tylko w styczniu i marcu br.

Strona główna o2.pl rekordowy zasięg notowała na przełomie ub.r. i br. - od października do stycznia miała ponad 3 mln użytkowników miesięcznie.
Najwięcej odsłon odwiedzający wygenerowali w styczniu (89,1 mln) i maju (91,1 mln). W tym pierwszym miesiącu przeciętny użytkownik korzystał ze strony przez 35:06 minuty, za to w kwietniu o ponad połowę krócej - tylko przez 16:56 minuty.
Witryna wykonała procentowo największy ze wszystkich analizowanych stron głównych skok pod względem liczby krajowych odsłon mobilnych - wzrosła ona z 1,2-1,5 mln jesienią ub.r. do ok. 7,7 mln w maju, czerwcu i lipcu br.
W lipcu br. strona główna Gazeta.pl zanotowała rekordowo dużo odwiedzających (2,71 mln) i odsłon (139,4 mln), natomiast najwięcej krajowych odsłon mobilnych (5,5-5,7 mln) miała w styczniu i marcu br. W tych dwóch miesiącach użytkownicy spędzili na stronie najwięcej czasu - średnio 96-98 minut, podczas gdy w kwietniu było to tylko niecałe 85 minut.












