Strony główne: WP.pl minimalnie przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła o2.pl, TVN24 przyciąga na najdłużej

W sierpniu br. strona główna WP.pl zanotowała nieco więcej użytkowników i odsłon oraz krótszy czas korzystania przez odwiedzającego niż analogiczna witryna Onetu. Strona główna Gazeta.pl pod względem zasięgu wyprzedziła witrynę o2.pl, a zdecydowanie najdłużej internauci spędzili na stronie głównej TVN24.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu stronę główną WP.pl odwiedziło 10,88 mln realnych użytkowników, czyli 40,28 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni tam 457,76 mln odsłon, a każdy spędził średnio 61 minut i 35 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Strona główna Onetu miała minimalnie mniej odwiedzających (10,81 mln) i odsłon (448,92 mln) od witryny WP.pl, natomiast nieco dłuższy średni czas korzystania przez internautę - 64 minuty i 11 sekund.

Oba portale ostro rywalizują na wyniki swoich stron głównych. Przekierowują tam ruch z linków na portalach społecznościowych prowadzących do konkretnych tekstów. Ponadto od czerwca na stronę główną Onetu prowadzą niektóre linki na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl, a Wirtualna Polska w czerwcu stosowała podobny mechanizm na Pudelek.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-i-facebook-przyciagaja-bardziej-niz-google-w-gore-edipresse-w-dol-tvn-messenger-i-instagram-gemius-pbi-z-sierpnia,7171232506685569a ##

Strona główna Interii miała 4,94 mln użytkowników, 206,2 mln odsłon oraz 65 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Analogiczna witryna Gazeta.pl przy 2,28 mln użytkowników miała 91,35 mln odsłon, a o2.pl - przy 2,13 mln użytkowników 23,36 mln odsłon. Na tej pierwszej stronie internauta spędził przeciętnie 79 minut i 34 sekundy, a na drugiej - 109 minut i 24 sekund.

Z kolei stronę główną TVN24.pl odwiedziło 1,59 mln użytkowników, którzy wykonali 38,43 mln odsłon, a każdy korzystał średnio przez 3,5 godziny.

grafika

Na komputerach strona główna Onetu osiągnęła wyższe wyniki niż analogiczna witryna WP.pl. Ta pierwsza miała 7,93 mln użytkowników, 235,95 mln odsłon oraz 55 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a ta druga -  7,65 mln użytkowników, 224,19 mln odsłon oraz 49 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania.

Strona główna Gazeta.pl miała większą niż ogółem przewagę nad konkurentką z o2.pl. Pierwsza zanotowała 1,83 mln użytkowników i 51,09 mln odsłon, a druga - 1,66 mln użytkowników i 13,89 mln odsłon.

Ze strony głównej Gazeta.pl użytkownik korzystał średnio przez 61 minut i 13 sekund, z o2.pl - przez 101 minut i 4 sekund, a z TVN24.pl - przez 3 godziny, 31 minut i 42 sekundy.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach wyraźnym liderem była strona główna WP.pl - z 6,27 mln użytkowników, 233,58 mln odsłon oraz 45 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Konkurentka z Onetu zanotowała 5,89 mln użytkowników, 212,97 mln odsłon oraz 42 minuty i 43 sekund średniego czasu korzystania.

Ze strony głównej Gazeta.pl użytkownik korzystał przeciętnie przez 73 minuty i 27 sekund. To dłużej niż w przypadku witryn Interii (57 minut i 47 sekund) oraz o2.pl (67 minut i 32 sekundy).

Strona główna przy 697,5 tys. użytkowników miała 21,25 mln odsłon, a strona główna o2.pl - przy 721,3 tys. użytkowników 9,47 mln odsłon.

grafika

W skali roku witryny WP.pl i Onetu osiągnęły znaczące wzrosty zasięgu i liczby odsłon. Pierwsza zyskała 3,22 pkt proc. zasięgu, 62,85 mln odsłon oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu korzystania przez internautę (to odpowiednio 8,7, 15,9 i 8,1 proc. w górę). Dzięki temu pod względem zasięgu i liczby użytkowników wyprzedziła konkurentkę z Onetu, która zanotowała wzrosty o 2,73 pkt proc. zasięgu i 15,35 mln odsłon (7,3 i 3,5 proc. w górę) oraz spadek średniego czasu korzystania o 4 minuty i 31 sekund (czyli 6,6 proc.).

Strona główna Interii przy spadku zasięgu o 1,34 pkt proc. (6,8 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 13,92 mln (7,1 proc.) i przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 11 minut i 33 sekundy (21,3 proc.). Odwrotnie jest w przypadku analogicznej witryny Gazeta.pl: zyskała 0,98 pkt proc. zasięgu (13,1 proc. w górę), tracąc 4,31 mln odsłon oraz 13 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 4,5 i 13,8 proc. w dół).

Witrynie Gazeta.pl udało się wyprzedzić konkurentkę z o2.pl, która zanotowała spadki o 1,31 pkt proc. zasięgu, 7,22 mln odsłon oraz 39 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (to 14,2, 23,6 i 26,4 proc. w dół).

Natomiast strona główna TVN24.pl zyskała 0,27 pkt proc. zasięgu (to 4,8 proc. w górę), tracąc 4 mln odsłon oraz 22 minuty i 55 sekund średniego czasu korzystania (to 9,4 i 9,8 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+