Newsy na Fakt.pl i Plejadzie zaczęły odsyłać na stronę główną Onet. „To odpowiedź na działania konkurencji”

Grupa Onet-RAS Polska testuje mechanizm, w ramach którego część użytkowników, klikając w informacje na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl jest przekierowywana do zajawek tekstów na stronie głównej Onetu - dopiero potem do docelowego artykułu już w danym serwisie. Podobne rozwiązanie od paru lat stosuje na swoich profilach na Facebooku i Twitterze.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Newsy na Fakt.pl i Plejadzie zaczęły odsyłać na stronę główną Onet. „To odpowiedź na działania konkurencji”

W ramach mechanizmu wprowadzonego na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl internauta po kliknięciu w wybrany artykuł jest przekierowywany na stronę główną Onetu, gdzie u góry widoczna jest tylko początkowa część tekstu. Żeby przeczytać całość, musi kliknąć w „czytaj dalej” i wtedy z powrotem wraca na stronę Fakt.pl lub Plejada.pl.

Trudno nam określić, czy ustalono jakieś kryteria doboru użytkowników, u których włączono ten mechanizm. Zdarza się, że u na konkretnym komputerze działa on w jednej przeglądarce, a w drugiej już nie. Natomiast kiedy jest włączony, to dotyczy zdecydowanej większości linków na stronie głównej Fakt.pl i Plejada.pl.

Takiego rozwiązania nie zauważyliśmy natomiast na stronach głównych innych czołowych serwisów tematycznych Grupy Onet-RAS Polska, takich jak Przegladsportowy.pl, Businessinsider.com.pl, Newsweek.pl, Forbes.pl i Komputerswiat.pl.

Odpowiedź na działania konkurencji

- W odpowiedzi na działania konkurencji rozpoczęliśmy testy z podobnymi rozwiązaniami - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, group communications manager w Grupie Onet-RAS Polska. - Nie przesądzamy, czy po fazie testów mechanizm będzie wykorzystywany i w jakim wymiarze. Najważniejsze będzie dla nas to, jak przyjmą takie rozwiązanie nasi użytkownicy - dodała.

grafika

Onet przekierowuje ruch na stronę główną także z social media

Taki sam mechanizm Onet stosuje od kilku lat na swoich profilach na Facebooku i Twitterze. Przy czym rozwiązanie działa tylko na kontach Onetu i jego sekcji tematycznych, a nie na profilach Fakt.pl, Plejady i pozostałych serwisów tematycznych Grupy Onet-RAS Polska.

- Strona główna Onetu to miejsce, w którym pokazujemy najciekawszy kontent, jaki mamy do zaoferowania, to nasza wizytówka i duma. Jest naturalne, że kiedy pozyskujemy nowego użytkownika z kanałów zewnętrznych, takich jak Facebook, chcemy im pokazać nie tylko jedną treść, ale wszystko najlepsze, co dla nich mamy - uzasadniała to portalowi Wirtualnemedia.pl w minionym tygodniu Agnieszka Skrzypek-Makowska.

- Zwracam uwagę, że pokazujemy na tyle duży fragment artykułu, by użytkownik mógł się dowiedzieć tego, czego szukał. Część czytelników na tym poprzestaje, znajduje dla siebie inne ciekawe materiały na stronie głównej i na niej pozostaje, a część czyta artykuł w całości w serwisie tematycznym. Mechanizm z powodzeniem funkcjonuje od lat i jesteśmy bardzo zadowoleni ze sposobu, w jaki promuje stronę główną wśród nowych użytkowników, którzy dzięki temu mają okazję zobaczyć pełnię tego, co Onet może im zaoferować - podkreśliła.

Onet ściga się na statystyki z Wirtualną Polską

W zeszłym tygodniu opisaliśmy, że podobny mechanizm jak na profilach social mediowy Onetu oraz stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl jest stosowany przez Wirtualną Polskę na stronie głównej Pudelek.pl. Przy czym na stronę główną WP.pl odsyłają pojedyncze linki na stronie głównej Pudelka, zazwyczaj jeden lub dwa.

- Testujemy różne modele zaangażowania użytkowników serwisów Wirtualnej Polski. Testy dotyczą również sposobu prezentacji tekstów i zdjęć - komentował Michał Siegieda, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-onet-rasp-znow-przed-wirtualna-polska-w-dol-interia-gemius-pbi-z-maja,7171439535114369a ##

Zarówno Grupa Onet-RAS Polska, jak i Wirtualna Polska chcą wykorzystać popularność swoich czołowych serwisów tematycznych do pozyskiwania ruchu na strony główne największych portali, gdzie powierzchnie reklamowe są najdroższe.

W maju br. Grupa Onet-RAS Polska miała minimalnie większy zasięg od Wirtualnej Polski. Liderem było Google, które odwiedziło u nas 26,24 mln realnych użytkowników (95,87 proc. wszystkich polskich internautów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji