Subway na celowniku organizacji prozwierzęcych. Chodzi o chów kurczaków

Fundacja Alberta Schweitzera wystosowała petycję do sieci barów kanapkowych Subway. Domaga się poprawy chowu kurcząt, z których mięso sprzedawane jest w produktach Subwaya. Regulacje w tej sprawie przyjęto już w USA i Kanadzie, ale nie w Europie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Fundacja Alberta Schweitzera oraz kilkanaście organizacji zrzeszonych w globalnej koalicji Open Wing Alliance, w specjalnej petycji wzywa franczyzową sieć Subway do zmiany polityki i uwzględnienia kwestii etyki hodowli kurcząt, których mięso sprzedaje klientom w kanapkach.

- Podstawą sprzedawanych w Subway’u dań są kurczaki pochodzące z chowu tzw. brojlerów. Kurczęta brojlery są największą grupą zwierząt hodowanych przemysłowo na świecie, a ich życie prawdopodobnie okupione jest największym cierpieniem spośród wszystkich zwierząt hodowlanych. W Polsce zabija się ponad miliard kurcząt co roku, w Unii Europejskiej aż sześć i pół miliarda.Chów brojlerów nazywany jest często tzw. „hodowlą cierpienia” - kurczęta rosną tak szybko, że ich szkielety i narządy wewnętrzne są przeciążone - czytamy na stronie z petycją.  

Kampania na rzecz kurcząt hodowlanych

Aktywiści rozpoczęli szeroką kampanię, która ma wywrzeć presję na władzach sieci Subway, by podjęła działania na rzecz poprawy dobrostanu kurcząt. W akcję włączyło się 20 organizacji z 13 krajów. W wyniku nacisków już w 2017 roku udało się przekonać firmy z USA i Kanady do podniesienia warunków życia kurcząt.

- Jednakże w Europie firma ta od ponad dwóch lat unika podjęcia rozmów na temat poprawy dobrostanu kurcząt. Najwyższy czas, by Subway wywiązał się ze składanych swoim klientom obietnic, zaczął działać zgodnie z deklarowaną ideą zrównoważonego rozwoju i wreszcie podniósł etyczne standardy związane z dobrostanem zwierząt - piszą w petycji reprezentanci Fundacji Alberta Schweitzera.

Z pełną treścią petycji można zapoznać się na stronie Fundacji Alberta Schweitzera. Celem organizacji jest doprowadzenie do zakończenia chowu przemysłowego zwierząt oraz popularyzacja wegańskiego stylu życia i diety roślinnej.

Subway: poważnie pochodzimy do kwestii dobrostanu zwierząt

W czwartek po południu do redakcji Wirtualnemedia.pl dotarło oświadczenie marki Subway w sprawie kampanii Fundacji Alberta Schweitzera. Czytamy w nim:

W Subway poważnie pochodzimy do kwestii dobrostanu zwierząt i rozumiemy, że jest to istotna sprawa dla naszych Gości. Przyjęliśmy na siebie zobowiązania wynikające z partnerstwa z organizacją Compassion in World Farming (CIWF), co oznacza m.in. poszukiwanie najlepszych sposobów na poprawę dobrostanu zwierząt w naszym łańcuchu dostaw.

Obecnie wszyscy nasi dostawcy i związani z nimi producenci muszą co najmniej przestrzegać prawodawstwa UE w zakresie dobrostanu zwierząt i stosować zasady powszechnie uznanych pięciu wolności określonych przez Farm Animal Welfare Council (FAWC).

Jednocześnie aktywnie współpracujemy z CIWF przy realizacji studium wykonalności, które ma nam pomóc zrozumieć skutki porozumienia ws. dobrostanu kurcząt brojlerów (European Chicken Commitment), oraz jego wpływ na jakość i cenę mięsa z kurczaka, które oferujemy naszym Gościom. Po opracowaniu wniosków podzielimy się nimi z Państwem i podejmiemy stosowne działania.

Sieć Subway liczy ponad 42 tysiące lokali franczyzowych na świecie. W Polsce pod tym szyldem działa 145 lokali. Firma specjalizuje się w kanapkach, które możemy sobie sami skomponować.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji