Sukces Fox Kids w 2003 roku

2003 - Niezwykły rok dla Fox Kids

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Badania AGB w drugiej połowie 2003 roku prezentują Fox Kids jako stacja nr 1 na rynku polskim wśród wszystkich kanałów satelitarno-kablowych i niekwestionowanego lidera wśród kanałów skierowanych do młodszej widowni.

Telewizja Fox Kids, oferująca miedzy innymi takie ponadczasowe hity jak Lucky Luke, czy Sąsiedzi osiągnęła wysoki poziom średniej widowni wśród grupy 4+ w wysokości 56 582. Zasięg skumulowany z całego roku w tej grupie widzów wskazuje, ze telewizje Fox Kids oglądało w 2003 roku 7.7 miliona co reprezentuje prawie 70% wzrost widowni i 30% wzrost średniego zasięgu dziennego (za okres 07-12/2003 średni zasięg dzienny wyniósł 1 169 061 osób 4+). Dzięki tym imponującym wynikom, pozycja Fox Kids przewyższyła Cartoon Network, TVN 24, Eurosport i Mini Max/Hyper.

Badania potwierdziły także, ze w 2003 roku dzieci 4-15 oglądały programy Fox Kids (dziennie 1 godzinę i 15 minut) dłużej niż w 2002 i tym samym udziały stacji w grupie 4-15 powiększyły się z 1,99% w 2002 roku do 3,51% w roku 2003.

W ostatnim roku kalendarzowym Fox Kids zanotował również imponujący 30% wzrost dystrybucji w stosunku do roku 2002. Nowe umowy dystrybucyjne zostały podpisane miedzy innymi z: Vectra S.A, Multimediami Polska i Stream Communications. Zasięg mierzony przez AGB Polska w styczniu bieżącego roku to 3.1 miliona gospodarstw domowych.

Maciej Bral, odpowiedzialny za launch i rozwój Fox Kids w Polsce powiedział: "Nasze wyniki potwierdzają, że Fox Kids stał się silnym narzędziem sprzedaży dla operatorów kablowych i reklamodawców. Uważnie wsłuchujemy się w wymagania rynku, czego przykładem jest drugi kanał Fox Kids - Fox Kids Play dla młodszej widowni oparty o klasyczne przyjazne bajki, znane całym pokoleniom m.in.: Oliver Twist, Pinokio, Podróże Guliwera czy Mała Syrenka." Fox Kids Play ogladają m.in.: abonenci Vectry i już niebawem UPC. Szacujemy się, że do połowy 2004 roku będzie mogło go oglądać około 1 milion abonentów." Zarządzający od niedawna nie tylko kanałami w Polsce, ale także i w całej Europę Środkowowschodniej, Maciej Bral dodał: "Strategia i model polskiego kanału sprawił, ze znaleźliśmy się w czołówce najlepiej rozwijających się kanałów Fox Kids w Europie. Mam nadzieje powielić ten sukces w innych krajach Europy Środkowowschodniej, gdzie docieramy do ponad 30 rynków".

Niezwykle ważnym elementem strategii jest stałe poszerzanie oferty programowej. W 2003 roku ramówka została wzbogacona o prawie 400 premierowych odcinków różnych seriali. Widzowie Fox Kids najchętniej oglądali serial: Ach, ten Andy, Odlotowe Agentki, Dzieciaki z Klasy 402, Świat według Ludwiczka i Wunschpunsch. Dodatkowo, we wrześniu nastąpiło wydłużenie nadawania programu do 18 godzin na dobę i wprowadzenie wieczornego bloku klasyki animacji dla "maniaków kreskówek", a także emisja pełnometrażowych filmów familijnych produkcji ABC Family (USA) należących do Walt Disney Corporation.

Dodatkowo, Fox Kids odnotował 40% wzrost obrotów brutto (dane AGB Polska) z reklamy, zaś najwięksi klienci w 2003 roku to: Mattel, Nestle Polska, Star Foods, Danone i Ferrero.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów