Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 102 332 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 1,72 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,52 proc. i wyniósł 60 448 egz.Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 25,30 proc. do poziomu 7 646 egz.Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 26 234 egz., po spadku o 17,67 proc.Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 258 egz., czyli o 18,44 proc. mniej niż rok wcześniej.Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 20 975 egz., po spadku o 22,91 proc. - największym w rankingu pism historycznych.

W czerwcu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2014 roku zwiększyła się o 5,77 proc. do 100 202 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.Z kolei wynik „Focus” wyniósł 54 338 egz., po spadku o 32,47 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.Wśród tytułów historycznych z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Focus Historia” z 22 451 sprzedanych egz., po wzroście o 5,65 proc. Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (21 308 egz.; w dół o 25,17 proc.). Zaś z drugiego na trzecie miejsce spadł magazyn „Newsweek Historia” (20 478 egz.; w dół o 22,71 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











