Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 106 498 egz. W porównaniu do 2014 roku była ona wyższa o 0,14 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 17,69 proc. i wyniósł 59 559 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 28,17 proc. do poziomu 7 323 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 24 736 egz., po spadku o 19,84 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweek Historii” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmalała o 13,70 proc. do 23 356 egz.
Trzecią pozycję z kolei zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 20 838 egz., po spadku o 19,22 proc.
W grudniu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 0,29 proc. do 94 217 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.
Z kolei wynik „Focus” wyniósł 39 228 egz., po spadku o 31,61 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.
Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 21 115 sprzedanych egz. Tytuł ten odnotował stratę, wynoszącą 16,98 proc.

Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (18 250 egz.; w dół o 23,02 proc.), a najsłabiej wypadł magazyn „Focus Historia” (15 967 egz.; - 19,83 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











