Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 98 126 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,11 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 7,62 proc. do 55 843 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 585 egz., po spadku o 10,10 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 150 egz. (obniżyła się ona o 13,36 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 17 247 egz., po spadku o 17,77 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
W czerwcu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 2,25 proc. do 97 949 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 56 784 egz., po wzroście o 4,50 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.
Wśród tytułów historycznych z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował miesięcznik „W Sieci Historii” z 22 019 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował wzrost, wynoszący 3,34 proc.
Na drugie miejsce spadł magazyn „Newsweek Historia” (18 007 egz.; w dół o 12,07 proc.).
Trzeci był tytuł „Focus Historia” (17 150 egz.; spadek o 23,61 proc. - największy w zestawieniu obu segmentów).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











