1 października w Polsce wszedł w życie system kaucyjny, w ramach którego konsumenci płacą dodatkową opłatę przy zakupie napojów w opakowaniach zwrotnych.
- Nowe prawo zmienia nasze codzienne przyzwyczajenia i sprawia, że musimy podjąć decyzję czy chcemy płacić kaucję, czy ją odzyskiwać, zacząć myśleć o przechowywaniu pustych, niezgniecionych butelek, czy znaleźć najbliższe butelkomaty. Kampania SodaStream zwraca uwagę na te wątpliwości i oferuje proste rozwiązanie: saturator SodaStream, dzięki któremu świeże, gazowane napoje są dostępne w domu w każdej chwili, bez konieczności kupowania, przechowywania i zwracania butelek – mówi Bartek Hanus, strategy director Leo Warsaw.

Kampania została podzielona na dwa etapy: pierwszy to digitalowy teaser z hasłem "Martwisz się nadchodzącą ustawą depozytową? Już nie musisz! Masz SodaStream", który trwał do 30 września.
Drugi etap to kampania główna, obejmująca szerokie działania 360 tj. emisję spotu w telewizji (30" i 15"), obecność w kanałach digitalowych (30", 15", 6"), działania outdoorowe w największych miastach Polski oraz materiały POS.
Za przygotowanie strategii, kreacji oraz realizację kampanii odpowiada obsługująca SodaStream w Polsce agencja Leo Warsaw, za strategiczne planowanie i zakup mediów – Zenith. Obie agencje należą do Publicis Groupe.
Spot w reżyserii Mateusza Witkowskiego wyprodukowało Bites Studio, za dźwięk odpowiada studio dźwiękowe Głośno, za materiały DTP – Artgraph.











