„Szansa na sukces. Opole 2019” na antenie TVP2 oglądać można było w niedziele i święta o godz. 15.15, w okresie od 7 kwietnia do 19 maja 2019 roku. Średnia widownia dziewięciu odcinków muzycznego widowiska wyniosła 1,72 mln osób, co przełożyło się na 16,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,18 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/europa-da-sie-lubic-15-lat-pozniej-wyniki-ogladalnosci-tvp2,7171074340234881a ##
Największą widownię, wynoszącą 2,18 mln oglądających, produkcja zgromadziła 14 kwietnia.

TVP2 w czasie nadawania „Szansa na sukces. Opole 2019” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat z udziałem na poziomie 8,17 proc., emitujący wówczas gł. filmy fabularne i powtórki programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Trzeci był TVN (pasmo filmowe; 4,72 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Pensjonat nad rozlewiskiem”; 3,68 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków muzycznego widowiska wyniosły 2,01 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/to-byl-rok-2-89-mln-widzow-tvp1-liderem,7171090414921857a ##
Formuła „Szansa na sukces. Opole 2019” nawiązuje do słynnego cyklu Elżbiety Skrętkowskiej „Szansa na sukces”, emitowanego w TVP2 w latach 1993-2012. Gospodarzem cyklu został Artur Orzech.
Zwycięzcą programu została Aleksandra Nykiel, która w ramach nagrody otrzymała możliwość występu w konkursie Debiuty podczas tegorocznego Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.












